Har ni några råd på ett mer enkelt sätt att få bort ett trägolv som är ner klistrade på under golvet? Golvet i mitt nytt hus var helt förstöd och nu måste det in nytt. Just nu använder jag en hamare och kniv men det går trögt och jag vill inte förstöra under.

Tack för tipsen
 
  • Delvis borttaget trägolv med spill och verktyg som visar pågående renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte så att du bara har tagit bort ett lager av golvet? Det som ligger under ser ut att tillhöra själva parkettgolvet.

Edit: lagt till bild.
Ser ut som att det bara är det övre skiktet du fått upp.
Närbild på hand som håller i en sektion av parkettgolv som visar flera lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Är det inte så att du bara har tagit bort ett lager av golvet? Det som ligger under ser ut att tillhöra själva parkettgolvet.

Edit: lagt till bild.
Ser ut som att det bara är det övre skiktet du fått upp.
[bild]
Nej bara klistrade fast som den är. Från 1963
 
  • En hand som håller upp en hörn av ett golv, som avslöjar lagren under från 1963.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Maskinuthyrare har säkert en eldriven jätteskrapa på hjul för att skrapa bort plastgolv men borde ju gå att köra den under parkett också.

Eller om man köper ett eget multiverktyg. Fast då är nog hammaren snabbare.
iu
 
Ser ut som du delat själva golvet som nämnts tidigare. Det vi ser under ditt borttagna golv är inte ett undergolv.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Finns det någon tröskel i rummet som går att ta loss så du ser hur golvet ser ut? Jag tycker fortfarande det ser ut som att det bara är slitskiktet du fått. På första bilden ser man ju plywoodstommen. Undergolvet skulle aldrig se ut så där om det inte tillhör parketten.
Skadat trägolv med delvis borttaget ytskikt som avslöjar underliggande plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur har det gått med golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.