Hej!

Vi har en sliten Klippo där flera reservdelar behöver bytas, bränsleslang och skär m.m. Är det någon som kan hjälpa mig att identifiera vilken modell av klippare detta är och kanske även har en sprängskiss med artikelnummer på delarna? Tack på förhand!

En sliten röd Klippo gräsklippare med gul handtagsställning på en gräsmatta i behov av reservdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal Klippo gräsklippare uppochned på en gräsmatta som visar slitna delar och hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en röd sliten Klippo gräsklippares kåpa med tydlig logo och gräsrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten röd Klippo gräsklippare på gräs, synliga slitna delar och bränsleslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En sökning på "klippo 19 7" ger som resultat att det bör vara en Excellent.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
T
Kolla om det finns instansat på någon plåt, stod på en plåt på min gamla klippor, fanns ett modellnummer där.
 
Byt knivtallriken mot en mulcherkniv, den är mycket bättre.
 

Bästa svaret

Det är mycket riktigt en Excellent. En av mina 3 Klippo är precis en sådan där. Köp inte en mulcher-tallrik till den dock (som sitter original) utan sätt dit Klippos Cross Cut-kniv så får du ett fint resultat utan att den bygger upp en massa intorkat gräs under kåpan. I övrigt så byt olja, stift och rengör luftfiltret
 
  • Gilla
matmat och 1 till
  • Laddar…
De där gamla Klippo, har själv en liknande, med den låga platta kåpan är värdelösa som mulcher. Har kört med tallriken som var standard och nu med Klippos mulcherkniv.
Tänk på att köra "medurs" då den vill stränglägga på högra sidan.
Nyare maskiner, även Klippo, gjorda för mulching fungerar mycket bättre.
 
MultiMan
Luta aldrig maskinen mot förgasaren som det är gjort på bilderna. Insuget och luftfilter blir fullt med motorolja.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Luta aldrig maskinen mot förgasaren som det är gjort på bilderna. Insuget och luftfilter blir fullt med motorolja.
Utom när man ska göra ett motoroljebyte vill jag minnas då det just är på den sidan oljepåfyllningen sitter och det är just så man tappar ur motoroljan. Oljepåfyllningen/oljeavtappningen är väl på vänster sida på klipparen och bensinpåfyllningen är väl på höger sida.

Köpte själv en Klippo maskin för någon månad sedan. :D
Har köpt en "begagnad" Klippo men... vad har jag egentligen köpt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.