Hej!

Vi skall kanske bygga hus med Götenehus i Skåne och de anlitar tydligen Jasab Elteknik för elektriska installationer. Jag undrar om någon har haft med dem att göra och vad för erfarenheter de har av denna firma? Jag undrar också vad de anser om deras prisbild för tillvals-el såsom infällda spotlights, nätverk, kabeldragning, utomhusbelysning, dimrar etc.

Tack på förhand.

/Gammelnas
 
Jag anlitade JASAB för all el i mitt lösvirkesbygge. Min bedömning är att de gjorde ett tekniskt bra arbete men hade problem med tider såsom så många andra på forumet upplevt med andra el-firmor (och andra hantverkare). Eftersom att jag bara byggt ett hus så har jag inte något att jämföra med!

Tillägg hos oss var i princip noll. Eftersom att vi även tog bort några funktioner så innebar det att vi faktiskt fick ett lägre än offererat pris!

VD'n på JASAB (Jörgen) var enkel att ha och göra med och när det blev problem så ordnade han med att dessa löstes.

Som med alla hantverkare, skriv ett avtal som reglerar vad de skall göra, när det skall vara klart och vad det skall kosta. Vitesklausul hade jag med JASAB och det behövde aldrig användas. Alla tillägg skall göras skriftligt etc.

Lycka till med era byggen! Nu skall jag ut och fortsätta lägga plattor och rycka ogräs... ;-)
 
Hej

Vi har JASAB som leverantör i ett hus som levereras av Vårgårda Hus i Farhult (nordvästra Skåne).

JASAB är den enda delen som fungerar utan strul, problem och diskussioner. Har direkt dialog med deras VD Jörgen Nilsson och han är väldigt bra att ha att göra med. Extremt lösningsfocuserad och väldigt kunnig. När han inte kan så säger han det rakt ut att detta är inte mitt område och ber att få återkomma. Och han återkommer!

Var från början bara ute efter en del infällda spotlights och ett datanät. Träffade Jörgen och fick en riktig aha-upplevelse vad som går att göra när det gäller ljus-bild-ljud-data. Rekommenderar att ordna ett möte med JASAB så att dom verkligen kan visa på alla möjligheter.

Hälsningar
:) pei
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.