M Mortsken skrev:
Ja, det var den som heter toppdress.
Har mer än en som varit så här.
Det måste ha blivit något fel i produktionen... Toppdress ska vara fin jord blandad med sand
 
M Mortsken skrev:
Vad använder ni för dressjord?
Har köpt Gardols på Bauhaus, men det är fullt med bark i. Kanske är så det ska se ut?

[bild]
Googlade snabbt upp Olle när han dressar mattan. Så skall toppdress se ut.
Ähhh, skräpforum som inte hanterar tidskoder på youtubelänkar. Hoppa fram till 10:09

Tänk dig riktigt finfördelad sandig jord som inte är klumpig, och är det klumpar kan du lätt smula sönder dom. Ett tunt lager toppdress som krattas och sopas ner mellan stråna skall i princip försvinna och inte synas.
 
  • Gilla
Färdmekaniker
  • Laddar…
Skapligt stor skillnad!
 
Hemmagjort dressnät av armeringsnät och lecablock framför en åkgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

för de lite större ytorna kan jag rekommendera ett dressnät som dras bakom åkgräsklpparen. Detta är gjort av två armeringsnät, en halv lecablock, lite snöre. Fungerar perfekt. Efter 3-4 körningar försvinner sand/ jord mellan grässtråna, under förutsättning att dressmaterialet är lite utspritt från början.
 
M Mortsken skrev:
Vad använder ni för dressjord?
Har köpt Gardols på Bauhaus, men det är fullt med bark i. Kanske är så det ska se ut?

[bild]
jag hade liknande dress från Plantagen förra året, åk tillbaka med skräpet direkt. Jag beställde på lösvikt från Hasselfors, ca 830kr/ton, otroligt fin dress av högsta kvalitet.
 
Hej.
Jag tillverkade en dressraka av ett slipverktyg och ett kvastskaft i trä som jag delade i 4 delar. Det tog 30minuter. Hemmagjord dressraka av slipverktyg och kvastskaft på nyjordat markstycke, skottkärra i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C Claysson skrev:
jag hade liknande dress från Plantagen förra året, åk tillbaka med skräpet direkt. Jag beställde på lösvikt från Hasselfors, ca 830kr/ton, otroligt fin dress av högsta kvalitet.
Jag använde det som planteringsjord istället.
Får nog bli liknande nästa gång!
 
C Claysson skrev:
jag hade liknande dress från Plantagen förra året, åk tillbaka med skräpet direkt. Jag beställde på lösvikt från Hasselfors, ca 830kr/ton, otroligt fin dress av högsta kvalitet.
Intressant! Hur fick du hem det? Antar att leverans inte ingick i priset?
 
T ToRy skrev:
Intressant! Hur fick du hem det? Antar att leverans inte ingick i priset?
Jag beställde totalt 4ton med lastbil, och nej leveransen var inte inräknat i detta priset, blir o dressa efter sommaren också eftersom de blev över hälften
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.