Närbild på vit plast med två hål, text och symboler, troligtvis en del av hushållsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person håller en okänd grå plastdel, möjligen en komponent till hushållsapparatur, i en vit väggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej,

för några år sedan hittade jag denna i tvättstugan på vårt hus från sjuttiotalet. Minns tyvärr inte var någonstans men den kom fram nu igen vid städning av förrådet.

Någon som vet vad det kan vara - finns tyvärr inget namn någonstans.

Kan vara så att den kom fram i samband med flytt av tvättmaskin / torktumlare men minns tyvärr ej. Tänkte fråga innan den går till återvinningen.
 

Bästa svaret

Googling på produktnumret avslöjar en Whirlpool AWZ 6812 Trockner Kondenswasserbehälter Tasche.

extrabilder69086_large.jpg
 
  • Gilla
Pinkmargera
  • Laddar…
Magasin för kondensvatten från torktumlaren.
 
  • Gilla
Pinkmargera
  • Laddar…
Tack!

Ok, nu sitter det en slang från torktumlaren till avloppet där så då är denna överflödig just nu men sparas ändå!
 
Helt OT @Pinkmargera, men varför tyckte du inte att Svartöras utmärkta svar var bäst?
 
  • Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Helt OT @Pinkmargera, men varför tyckte du inte att Svartöras utmärkta svar var bäst?
Jag tyckte att jag ändrade till det men tydligen inte. Läste tråden nerifrån och upp och tryckte först på det längst ned och sen på det näst längst ned. Jag tackar dock båda skribenterna för snabba och bra svar!

Bra polisarbete, rätt ska va rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.