Vi har en separett villa 9000 i vårt fritidshus. Problemet är att den stinker av bajslukt inomhus efter bara någon enstaka användning. Dörren till toaletten måste hållas stängd annars luktar hela huset bajs.

Behöver tömma den varannan dag pga lukten men jag undviker även att gå på toaletten för att det luktar så illa där inne.

Utblåset är ut på sidan av huset. Rengör filtret ofta. Använder mycket uppsugande i hinken.

Har någon snälla tips på hur jag kan få den luktfri inomhus?
 
  • Gilla
Molliede
  • Laddar…
Har den fungerat tidigare?
 
D09
E Elly skrev:
Vi har en separett villa 9000 i vårt fritidshus. Problemet är att den stinker av bajslukt inomhus efter bara någon enstaka användning. Dörren till toaletten måste hållas stängd annars luktar hela huset bajs.

Behöver tömma den varannan dag pga lukten men jag undviker även att gå på toaletten för att det luktar så illa där inne.

Utblåset är ut på sidan av huset. Rengör filtret ofta. Använder mycket uppsugande i hinken.

Har någon snälla tips på hur jag kan få den luktfri inomhus?
Går fläkten kontinuerligt?
 
  • Skärmdump av ett foruminlägg om kontinuerlig ventilation och underhållstips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H hempularen skrev:
Har den fungerat tidigare?
njaaa... jag är väldigt känslig för lukter och tycker det väldigt lätt luktar illa. Med spray som tar bort lukt och ett tjockt lager barkmull på bajset är det ok. Men många människor är rejält ruttna i magen...
 
  • Gilla
Nörden
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Går fläkten kontinuerligt?
D09 D09 skrev:
Går fläkten kontinuerligt?
Ja! Går alltid på max (II) förutom när vi precis tömt eller är borta (tömd tunna). Då kör vi på I.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.