Hej!

Behöver fräsa några droppnäsor och letar efter lämpligt frässtål för uppgiften, Hittar "Drip Bar Profile" hos https://www.wealdentool.com/acatalog/Online_Catalogue_Drip_Bar_Profile_944.html men skulle önska en med metriskt skaft 8 eller 12 mm. Har tittat igenom CMT och Cobolts kataloger men hittar ingen lämplig profil (förmodligen jag som inte vet vad "rätt" profil heter). Någon som kan peka mig i rätt riktning? :) (OBS söker inga kina stål utan önskar kvalitet!)
 
Det borde du väl kunna fixa med en hålkälsfräs och ett anhåll? Inte exakt samma, men samma funktion på droppnäsan.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det borde du väl kunna fixa med en hålkälsfräs och ett anhåll? Inte exakt samma, men samma funktion på droppnäsan.
Hålkärlsfräs kan vara ett alternativ, ska göra en provbit... Annars får man kanske bita i det sura äpplet och köpa en 1/2 spänhyllsa till fräsen...
 
B Betula_Pendula skrev:
Annars får man kanske bita i det sura äpplet och köpa en 1/2 spänhyllsa till fräsen...
Ja det hade jag gjort, wealden har många trevliga 1/2" stål, tror inte jag äger ett enda 12mm nuförtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.