A
japp utlämningskostnad 3.500.-
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Det enklaste är ju annars att placera nån lapp just där......eller en bild på sig själv kanske eller liknande......På vår dörr sitter det en jäkla massa skit iallafall och hur lacken ev ser ut har jag aldrig ens tänkt på.
 
S Stefan1972 skrev:
Det enklaste är ju annars att placera nån lapp just där... ...På vår dörr sitter det en jäkla massa skit iallafall och hur lacken ev ser ut har jag aldrig ens tänkt på.
Instämmer till fullo!
Så här ser väl alla "normala" kyl- och frysdörrar ut :giggle: :
Kylskåp och frys dörrar täckta med magneter, anteckningar och foton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Innan du tar till det stora artilleriet tycker jag du ska pröva en mindre krävande metod.
Du har slipat på dörren med relativt grovt slipmedel om du använt kökssvamp med grön "hård sida". Använd alltid den vita varianten på allt som är ömtåligt.
Förstahandsåtgärden är att försöka polera upp glans igen. Görs enklast och säkrast med polerande universalrengöring som innehåller polerlera, till exempel https://www.universalbolaget.com/product-category/universal/ Följ bruksanvisning, det blir garanterat bättre men kanske inte perfekt eftersom ytan du polerar bli jämnare än omgivningen.
Jag har polerat upp både lack och kalksten med mycket bra resultat.
 
La in en beställning på universalrengöring. Känns som jag kommer få nytta av produkten oavsett hur mycket det hjälper just med kylskåpet.
 
  • Gilla
hscn
  • Laddar…
Vet inte om du tittade på demonstrationsvideon men vill bara nämna att jag tycker att det är lite synd att en väldigt bra produkt demonstreras av någon som närmast kan betecknas som en ”marknadsnasare”. Det krävs lite mer jobb än han ger sken av. Produkten innehåller väldigt fint slip/polermedel så jag rekommenderar inte som förstahandsåtgärd för t. ex porslin eller emalj i tvättställ och badkar. Men till polering av färg, sten och fläckat rostfritt och annan metall är det suveränt bra och även till porslin/emalj om det redan blivit slitet.
 
foliera kylskåpet istället :p Snoka reda på en vanlig plastkase med favo laget eller nåt, klipp ut en snygg bild spraya vatten på kylskåpet så att det är fuktigt där du vill ha bilden sätt fast plasten, använd en svamp eller trasa för att se till att alla luftbubblor försvinner torka bort fukten försiktigt och låt torka.
Samma teknik som när du sätter solfilm på en bilruta mao.
Nu har du inte ett kylskåp med lackskada längre nu har du ett dyrt design kylskåp :crysmile:
 
electroluxaren skrev:
foliera med tex en bild på sig själv är ju lösningen
Om man, som jag, bär på några kilo för mycket, så är det ett bra tips. Gärna en helkroppsbild.
Då kanske man tänker sig för innan man tar den där nattmackan
 
Inser så här i efterhand att bilderna kanske inte är de tydligaste, men hur som helst så åtgärdade Universal problemet. Nu känns mitt liv meningsfullt igen!

Otydlig bild på en vägg med röd cirkel markerad på ytan, vilket antyder ett åtgärdat problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En del av ett kylskåp med dörrhandtag, suddig bild som indikerar reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
supermimmi och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.