Hej forat!
Jag vill förlänga ett vattenutkast som råkade hamna under en altan vilka grejer behöver jag?
tänker själv att jag vill ha tryck på hela tiden och måste då göra ordentligt och ingen gardena lösning.

på husfasaden sitter utkastet som är ett frostfritt FMmattson vill ha något att koppla/skruva på där och sen mynna ut i ett nytt utkast på andra sidan altanen.
 
Följer tråden med spänning, har exakt samma fråga:)
 
  • Gilla
David Eriksson
  • Laddar…

Bästa svaret

David Eriksson David Eriksson skrev:
Hej forat!
Jag vill förlänga ett vattenutkast som råkade hamna under en altan vilka grejer behöver jag?
tänker själv att jag vill ha tryck på hela tiden och måste då göra ordentligt och ingen gardena lösning.

på husfasaden sitter utkastet som är ett frostfritt FMmattson vill ha något att koppla/skruva på där och sen mynna ut i ett nytt utkast på andra sidan altanen.
Kommer du åt utkastaren för att stänga av och koppla bort inför vintern?
Om så kan du (beroende på gäng men antar R15 eller R20) sätta en PRK 402 för PEM slang sedan dra PEM slang ut till där du vill ha nytt utkast och montera PRK 418 samt gänga i en tappkran där du sedan kan ta vatten.

Du behöver dock koppla loss på utkastaren på huset och stänga av inför vintern annars fryser din utkastare sönder.
 
  • Gilla
David Eriksson
  • Laddar…
Skulle ju kunna ha en gardenagrej men manövrera utkastaren på huset med en låååång nyckel.
 
Jag körde R15gänga till PEMslang till ett nytt utkast kom undan under tusenlappen. Har en rejäl lucka som jag öppnar till senhösten. Lin och sånt där gängkladd i gängorna. PEMslang mycket smidigt!
 
C chrille-gäddan skrev:
Kommer du åt utkastaren för att stänga av och koppla bort inför vintern?
Om så kan du (beroende på gäng men antar R15 eller R20) sätta en PRK 402 för PEM slang sedan dra PEM slang ut till där du vill ha nytt utkast och montera PRK 418 samt gänga i en tappkran där du sedan kan ta vatten.

Du behöver dock koppla loss på utkastaren på huset och stänga av inför vintern annars fryser din utkastare sönder.

Det här är väldigt likt som jag gjorde tillslut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.