Har inte testat men är också nyfiken. Funderar på att sätta sånt under en hammock med tak som brukar leda till död gräs p g a slitage
 
Har just satt ut en ruta i en liten sluttning där gräset har svårt att sitta fast. Återkommer med info om hur det funkar.

Obs, jag är husqvarnaanställd så jag återkommer med bilder så ni får bedöma själva. Det bör väl ses som en lite mer avancerad variant av att armera med putsnät/hönsnät. Har dock hört om en del kunder till den lokala dealern som haft problem när de lagt ut plasthönsnät som lossnat och trasslat in sig i robotar.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
A ArWo skrev:
Har just satt ut en ruta i en liten sluttning där gräset har svårt att sitta fast. Återkommer med info om hur det funkar.

Obs, jag är husqvarnaanställd så jag återkommer med bilder så ni får bedöma själva. Det bör väl ses som en lite mer avancerad variant av att armera med putsnät/hönsnät. Har dock hört om en del kunder till den lokala dealern som haft problem när de lagt ut plasthönsnät som lossnat och trasslat in sig i robotar.

Återkom gärna med feedback även om du är anställd :)
 
A ArWo skrev:
Har just satt ut en ruta i en liten sluttning där gräset har svårt att sitta fast. Återkommer med info om hur det funkar.

Obs, jag är husqvarnaanställd så jag återkommer med bilder så ni får bedöma själva. Det bör väl ses som en lite mer avancerad variant av att armera med putsnät/hönsnät. Har dock hört om en del kunder till den lokala dealern som haft problem när de lagt ut plasthönsnät som lossnat och trasslat in sig i robotar.
Hur gick det? Har ett hörn i ett brant parti som roboten gärna vill gräva sönder med hjulen när den backar och vänder...
 
W Wallborg skrev:
Hur gick det? Har ett hörn i ett brant parti som roboten gärna vill gräva sönder med hjulen när den backar och vänder...
Svarar mig själv om någon är intresserad. Jag köpte en ruta hybridgräs från Husqvarna i höstas och spikade fast i det utsatta området i min slänt. Fyllde även på med lite gräsfrön och dressjord som jag krattade ner i hybridgräset. Idag ser man inte hybridgräset, ser ut som den övriga gräsmattan och det blir inga skador från robotens hjul längre. Så man får väl anse att produkten gör det den ska, jag är nöjd. :)
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Köpte och fick hem i början på veckan. Har en sluttning där min HQ hörna grävde spår både vid inbromsning men framför allt när den skulle vända i kraftig lutning. Grävde in den lite och la jord o gräsfrön så min tanke är att den ska växa in sig. Ser dock redan resultat när klipparn kommer till det stället, nu har den inga problem att vända och fästet i konstgräset är perfekt
 
  • Nyplanterat gräs i spår i sluttning för att förbättra fäste för gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JRo1976 och 1 till
  • Laddar…
W Wallborg skrev:
Hur gick det? Har ett hörn i ett brant parti som roboten gärna vill gräva sönder med hjulen när den backar och vänder...
Det funkar fint. Behöver dock bygga ut lite där jag testade med hönsnät då den lösningen inte var lika bra. Min ruta är också under ett äppelträd i slänt där roboten vänder... inte perfekt men bättre än ett jordhål. Det problem man löser riktigt bra med en kvm som här är vid laddstationen. Borde gå att få tag i rulle om man letar lite.

Inte kvar på hva men skulle ändå inte köpa någon annans robotgrejer. För stor skillnad i kunskap om applikationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.