Är ni nöjda? Såg att de hade riktigt bra priser på thuja brabant :)
 
Jag skulle rekommendera att köpa plantor som är uppväxta helt i Sverige.
Vi köpte 125 st thuja smaragd från Plantagen. Nu 10 månader senare har 70 st fått ett svamp angrepp av Phytophthora lateralis. Svampen är förmodligen importerad från plantskolorna i södra europa. Grenarna blir svarta och sprids genom vattendroppar. Allt vi läst på nätet om svampen säger att plantan kommer dö.
Som tur är har plantagen garanti i 12 månader så vi fick pengarna tillbaka för alltihop.
 
Men vilken tur att ni fick pengarna tillbaka Vi kommer att beställa från thujor.se och de kommer att få plantera åt oss har hört många som är nöjda som köpt av dom.

Får tre års tillväxtgaranti när de planterar. Kommer köra 180 cm direkt.
 
  • Gilla
Hhallden
  • Laddar…
Jag rekommenderar ingen att handla från thujor.se.
Fullkomligt oseriöst företag med usel kundservice. Våra 500 plantor skulle ha kommit för tre veckor sedan, de är svåra att få tag på och lovar hela tiden att återkomma utan att göra så. Jag har avbokat nu.
Ta era pengar och gå någon annanstans!
 
R
Kan varmt rekommendera plantinavia. Köpte 120st 180cm höga med rotklump av dem hösten 2017. Trots den inte allt för optimala sommaren 2018 så överlevde 119 av dem. Den som dog hade skadats i frakten och ersattes utan problem.

Supporten svarade snabbt på de frågor jag hade.

Recensioner från deras kunder verkar nästan uteslutande stödja att min upplevelse inte är ett undantag
 
E Enholm85 skrev:
Är ni nöjda? Såg att de hade riktigt bra priser på thuja brabant :)
Hej,
Betalade för 50 plantor idegran, men fick kruttorra plantor som hade varit på villovägar i två veckor. Först ljög de om hur länge plantorna hade varit under transport, till jag enkelt överbevisade genom att läsa fraktsedeln. Plantorna vissnade under en säsong, trots att jag planterade enligt konstens alla regler. Har fått tillbaka 50% av min kostnad. Resten säger Heijnen att jag skall stå för, trots ovan nämnda.
Detta är det värsta leverantören jag har upplevt under mitt dryga 50-åriga liv. Heijnen har dålig kontroll, de ljuger och levererar dåliga plantor, åtminstone till mig. Kan starkt rekommendera intressenter att välja annan leverantör!
 
E Enholm85 skrev:
Är ni nöjda? Såg att de hade riktigt bra priser på thuja brabant :)
Har beställt från Heijnen, rekommenderar inte. Fick en veckas leveransförsening så plantorna torkade ut på nån lastbilsterminal. Gav dem en chans in planteringen, men när jag hörde av mig och sa att de inte tog sig ändå sa de att jag tagit för lång tid på mig och att de kunde sträcka sig till rabatt på en ny beställning. Värt pengarna att köpa lokalt/inom landet, tror jag. Hursomhelst inget bra bemötande vid problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.