nzsc
T Tusenhörningen skrev:
Fick ej napp med den rekommenderade kontrollansvarige i tråden. Någon annan som har tips på kontrollansvarig i Malmö som tar sig an mindre projekt för privatpersoner?
Här finner du alla certifierade KA.
 
  • Gilla
FrauleinT
  • Laddar…
@nzsc, tack för att du är så grym och bistår i denna tråden. Jag har fått kontakt med ett par stycken för offerter. När det hela är klart skriver jag i denna tråden ifall någon annan vill behöver.
 
  • Gilla
NinaWr och 1 till
  • Laddar…
T Tusenhörningen skrev:
@nzsc, tack för att du är så grym och bistår i denna tråden. Jag har fått kontakt med ett par stycken för offerter. När det hela är klart skriver jag i denna tråden ifall någon annan vill behöver.
Jag använde Mats Eriksson (mebyggkakelab@gmail.com) som KA när jag rev en bärande vägg. Tyckte han var bra och enkel att jobba med, han tog 4000 tot för jobbet. Jag använde för övrigt Kjell (som det tipsas om här) som konstruktör.

Mats bodde själv i Malmö ute på Håkanstorp, förutom under bygget så kom han kom förbi 2 gånger. En gång innan renoveringen startade och en gång efter för att kolla så vi var nöjda med allt. Han verkade ha bra koll på byggbranschen och kom med många bra tips och råd. Kan rekommendera.
 
  • Gilla
yonipacheko
  • Laddar…
Hej, vill bara bidra och berätta hur det gick för mig, letade främst konstruktör i Stockholmsområdet men var även öppen för att kontakta konstruktören i Malmö om jag inte hittade någon här.

Jag sprang på min granne som jobbar med rivning och fick genom honom tips på en konstruktör de brukar anlita, på Kåver & Mellin.

Kostade 8500:- inkl moms, ca 6 timmars jobb gissar jag. Tog dock några veckor att få det då han gjorde det vid sidan av. Några vändor fram och tillbaka med förslag från mig som bemöttes bra. Bra dialog i telefon och över Mail.
Nöjd med underlaget.
 
M markspark1989 skrev:
Jag tar gärna också del av detta, dvs. vilken konstruktör, totala kostnaden, tidsåtgång osv. :)

Befinner mig i Stockholmsregionen och funderar på att bygga om från 2a till 3a. Har en bärande vägg mellan kök och vardagsrum (se bifogad ritning, där kök är "högst upp" i ritningen). Hus från tidigt 1900-tal, våning 3/5. Jag tänker dock inte riva väggen helt, utan snarare öppna upp den på två ställen (storleksmässigt skulle hålen bli som för en dörr vid ena stället och lite större vid det andra stället).

Om folk har tips mottas det gärna med allt ifrån konstruktörer i Stockholmsregionen till praktiska detaljer!
Hej,

Utförde du renoveringen och har du någon konstruktör att rekommendera? Sitter i samma sits nu i Stockholm och tar tacksamt emot all hjälp jag kan få :)
 
Redigerat:
Jag använde mig av konstruktören som tipsades om här i tråden. Det gick mycket snabbt och smidigt. Fick dessutom beskedet av stadsbyggnadskontoret att ingen KA behövs eftersom väggarna inte är bärande som vi först trodde.

Nu till problemet - jag hittar ingen håltagningsfirma som kan göra jobbet. Har kontaktat några som sagt att de inte gör jobb för privatpersoner och Diamantborrarna som skulle skicka en offert har inte återkommit (ska försöka ligga på dem igen, men de verkade tveksamma). Ytterligare en ville inte använda ROT eftersom "det blir för mycket extra jobb" vilket fick mig att misstänka att de ville göra det svart. Vilka byggföretag har ni som bor i Malmöområdet använt er av och är det någon ni kan rekommendera?
 
Annickaaa Annickaaa skrev:
Hej,

Utförde du renoveringen och har du någon konstruktör att rekommendera? Sitter i samma sits nu i Stockholm och tar tacksamt emot all hjälp jag kan få :)
Hej Annickaaa, hoppas allt är bra med dig. Jag söker en konstruktör för renovering av vårt hus i Spånga. Skulle du kunna hjälpa mig med namnet och kontaktuppgifterna på den konstruktör du använde dig av? Stort tack på förhand och önskar dig en fortsatt bra dag! Mvh Kristoffer Hederstierna
 
nzsc nzsc skrev:
Kolla inbox!
Hej! Nu kanske jag är sen på bollen så här ett år senare men skulle gärna ta uppgifter till din konstruktör också!

Mvh,
Rebecka
 
nzsc nzsc skrev:
Konstruktör, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Rekommenderas varmt!

Håltagare, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborrarna AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Rekommenderas varmt!

Kontrollansvarig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Rekommenderas varmt!

Ursäkta såg denna efter att jag skickat meddelandet till dig!
 
Hej hej! Vilken härlig tråd!
Vi sitter i samma situation just nu men söker konstruktör i Göteborg, är det möjligtvis någon här som har en bra kontakt?

Mvh
Catharina
 
  • Gilla
NinaWr
  • Laddar…
noca noca skrev:
Hej hej! Vilken härlig tråd!
Vi sitter i samma situation just nu men söker konstruktör i Göteborg, är det möjligtvis någon här som har en bra kontakt?

Mvh
Catharina
Hej,
Jag använde mig av Kjell som konstruktör. Vi skötte all kontakt via mail så om du inte är i behov av att ses så kan jag rekommendera honom.
 
  • Gilla
noca och 1 till
  • Laddar…
nzsc nzsc skrev:
Jag vet inte huruvida det är ett seriöst eller oseriöst företag. Känner inte till dem dock. Men prislistan på dess webbplats verkar någorlunda rimliga skulle jag ändå vilja påstå.

Jag behövde exempelvis inte undersöka huruvida väggen i mitt fall var bärande eller ej. Klarade det väldigt bra på egen hand tack vare ritningar som jag begärt ut från stadsbyggnadskontoret i min kommun.

Konstruktionsritning för avväxling betalade jag ca 5500kr inkl. moms. (6 arbetstimmar). Läs mina tidigare inlägg.

Se din inbox! Jag skickar info om vem jag anlitade. Därefter får du naturligtvis själv bedöma om du ska gå vidare med den konstruktören jag anlitade eller om du ska lämna över uppdraget åt nåhon annan.

Hej! Har du kvar kontaktuppgifter eller namn på bra företag? Vi kommer behlva ta bort en bärande vägg och avbalka i en bostadsrätt vi köpt mellan kök och vardagsrum :)

Tack på förhand!
 
nzsc nzsc skrev:
Konstruktör, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Rekommenderas varmt!

Håltagare, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborrarna AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Rekommenderas varmt!

Kontrollansvarig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Rekommenderas varmt!
Rimligt pris för att beräkna avväxling för en bärande vägg
https://www.byggahus.se/forum/threa...-en-baerande-vaegg.300559/page-5#post-3548294
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
Annickaaa Annickaaa skrev:
Hej,

Utförde du renoveringen och har du någon konstruktör att rekommendera? Sitter i samma sits nu i Stockholm och tar tacksamt emot all hjälp jag kan få :)
Annickaaa Annickaaa skrev:
Hej,

Utförde du renoveringen och har du någon konstruktör att rekommendera? Sitter i samma sits nu i Stockholm och tar tacksamt emot all hjälp jag kan få :)
Hej, jag är också väldigt intresserad att komma i kontakt med en bra konstruktör, är tacksam att få komma i kontakt med er konstruktör om hen gjort ett bra jobb :)
 
Hallå!
Jag hittade den här tråden när jag googlade, står inför likadant problem och undrar om du har en kontakt fortfarande? Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.