Så stora ändringar kostar alltid mer tid och pengar än vad man räknat med.
Personligen skulle jag utan bekymmer köpa ett hus med renoveringsbehov, men om jag inte gillat planlösningen i stora drag, så skulle jag avstå från köp.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag tror såklart man ska satsa på sina drömmar.
Det jag tror både jag och @Robert-san01 önskar är att ni går in i detta med öppna ögon om hur mycket jobb och utmaningar det är :)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Absolut, jag tror dig @Appendix
att vi kommer ha många utmaningar framför oss. Men vi känner ändå att det är vårt enda alternativ. Vi vill inte bo i lägenhet längre och det är inget alternativ att flytta till någon annan kommun heller.

Vi skulle iaf få besiktningsprotollet imorgon eller på tisdag och det verkar som att de var installerat en radonfläkt redan så förhoppningsvis kan vi redan nu stryka den punkten får se vad den nya mätningen visar!
 
Håller med om att man skall ha drömmar! Jag brukar ofta bli beskylld för att vara försiktig och jag hoppas att ni gör en realistisk kalkyl och tidsuppskattning så inte projektet kommer med i Arga snickaren 2023.

Mitt eget projekt blev minst 500k dyrare än det var tänkt och det har säkert tagit mer än 2000h extra att genomföra. (+ att ett hus blir aldrig klart)

Ett tips är att låta mannen i huset som skall stå för det egna jobbet lägga upp en tidsplan på egen hand. Sedan får han visa den och du tycker till. Viktigt är att ni också lägger in ev ungars och familjens aktiviteter, semester osv. Min erfarenhet är att även om man är ledig tar många moment längre tid än vad man tror, speciellt om man jobbar själv.
 
Hur gick det?
 
R Robert-san01 skrev:
Hur gick det?
Budgivningen slutade på 3.8 och vi drog oss ur ganska långt innan det

Vår tanke var ju aldrig att bo där speciellt länge så vi var inte villiga o betala så mycket för den.. men det var tydligen någon annan så det var ju roligt för dom. Vi har fortfarande inte köpt något, ska titta på ett annat objekt idag. Tyvärr så har marknaden dött ut en del här kommer knappt ut ett objekt i veckan så det är väldigt segt!
 
N Natalina1451 skrev:
Budgivningen slutade på 3.8 och vi drog oss ur ganska långt innan det

Vår tanke var ju aldrig att bo där speciellt länge så vi var inte villiga o betala så mycket för den.. men det var tydligen någon annan så det var ju roligt för dom. Vi har fortfarande inte köpt något, ska titta på ett annat objekt idag. Tyvärr så har marknaden dött ut en del här kommer knappt ut ett objekt i veckan så det är väldigt segt!
Ok. Låter klokt av er.

I Vallentuna är det ute ett projekt nu. Det är Radonsanerat och har luft-vatten värme. Lite knepig historik men inget större fel på huset.
 
R Robert-san01 skrev:
Ok. Låter klokt av er.

I Vallentuna är det ute ett projekt nu. Det är Radonsanerat och har luft-vatten värme. Lite knepig historik men inget större fel på huset.

Okej Tack för tipset. Men vi kommer inte flytta ifrån Vaxholm utan det är endast här vi vill bo :)
 
N Natalina1451 skrev:
Okej Tack för tipset. Men vi kommer inte flytta ifrån Vaxholm utan det är endast här vi vill bo :)
Ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.