Ibland när jag hör andra forummedlemmar som t.ex. @heimlaga göra diverse fynd av metalldelar och motorer på diverse skrotgårdar så blir jag påminnd om olika projekt jag borde ta tag i.

Dock saknar jag någon uppenbar handlare där man t.ex. kan rota rätt på skrot från t.ex. gamla maskiner och produktionslinor efter t.ex. kulskruvar, motorer eller annat användbart.

Häromkring finns Stena metall som p.g.a. sina "sekretessregler" inte vill sälja vidare något metallskrot de fått in, annars tror jag de har mycket kul på sin gård.. men som sagt där verkar man inte få handla... Så min fråga är egentligen om någon känner till något annat ställe i Östergötland som säljer metallskrot/delar.
 
Googla skrot östergötaland
 
Tack, jag har sökt på nätet, men hittar inget uppenbart. Har du något förslag?

Det jag hittat hitintills är Skrot-Anders, som jag ska kontakta... Eventuellt kunde järnvarulagret vara intressant, men det ser ut som om alla dessa mest har handelsstål, och annat sånt de säljer... Kanske misstar mig.
 
Inget förslag
 
Var i Östergötland? I nordöstra är det nära till Katrineholm, där finns gogmans demontering.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Skrot-Anders har jag ingen toppkänsla för. Skrot-Emil har jag fyndat en del ifrån, det var ett bra ställe. Men han lever inte längre, om skroten finns kvar på samma sätt vet jag inte.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Finns det inga mekaniska/svetsverkstäder Östergötland? kolla där!

om inte kolla fråga någon som jobbar på fabrik/ industri där hanteras allt i sådana mängder att det sällan är problem att få någon balk eller dylikt.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Tack för alla bra uppslag! Jag ska ringa runt lite imorgon och se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.