Hej
Så jag har börjar lägga parkettgolv hemma. Nu när jag kom nära dörren så kan jag se att säkerhetsdörr är för låg och inte går att öppna ifall man lägger golvet.
De är en säkerhetsdörr som öppnas inåt. Fanns plastmatta I hallen som jag tog bort. Så de är ren betong under parkettgolvet
Hjälp
 
Jobbigt läge men skulle det funka att
Köpa nya gångjärn och häng om dörren. Öppna utåt.
Alternativt klyv karmens överdel så att du kan flytta upp hela paketet med dörr och tröskel med dörren 2-3 cm.
Alternativt byt dörren mot en utåtgående.
 
Kritty Kritty skrev:
Hej
Så jag har börjar lägga parkettgolv hemma. Nu när jag kom nära dörren så kan jag se att säkerhetsdörr är för låg och inte går att öppna ifall man lägger golvet.
De är en säkerhetsdörr som öppnas inåt. Fanns plastmatta I hallen som jag tog bort. Så de är ren betong under parkettgolvet
Hjälp
Lägenhet? Kontrollera stadgarna först isf, det är möjligt att ytterdörr är föreningens och då får du inte gå på den hur som helst...
 
jonmo jonmo skrev:
Lägenhet? Kontrollera stadgarna först isf, det är möjligt att ytterdörr är föreningens och då får du inte gå på den hur som helst...
Hej. Får ringa ditt och kolla vad de säger
 
P Petteri Koste skrev:
Jobbigt läge men skulle det funka att
Köpa nya gångjärn och häng om dörren. Öppna utåt.
Alternativt klyv karmens överdel så att du kan flytta upp hela paketet med dörr och tröskel med dörren 2-3 cm.
Alternativt byt dörren mot en utåtgående.
Hej de finns lite typ 2-3 cm där uppe ifall man nu ska flytta hela. Men jobbigt är de
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.