S sawdustmaker skrev:
Hej
Hur rensar man ut ett stopp 5m in i en dammsugarslang?

ge mig era bästa idéer:)
5 meter? Vad har du för dammsugare? Men nån typ av rensslang till avlopp?
 
Tryckluft
 
S sawdustmaker skrev:
Hej
Hur rensar man ut ett stopp 5m in i en dammsugarslang?

ge mig era bästa idéer:)
Är det en slang för centraldamsugare ? är det i slangen eller rören ? Slang går att rensa med avlopprensfjäder finns billiga på billiga varuhusen ( 15 meters ) snurras runt och nosen fäster i stoppet, lika med rören.
 
J jonaserik skrev:
Är det en slang för centraldamsugare ? är det i slangen eller rören ? Slang går att rensa med avlopprensfjäder finns billiga på billiga varuhusen ( 15 meters ) snurras runt och nosen fäster i stoppet, lika med rören.
Ja, i slangen.
 

Bästa svaret

I bland går det att ha suget på och ruska på slangen så den studsar mot golv eller annat hårt med slag, lossnar det inte så är det bara mekaniskt som gäller, skaffa en rensfjäder , det är bra att ha en för övrigt, kanske stopp i avloppet, men ta en som har snurrvev på sig.
 
Kan du suga/blåsa baklänges på något sätt? Det har fått loss några armerade hårbollar för mig.
 
U Urban J A skrev:
Kan du suga/blåsa baklänges på något sätt? Det har fått loss några armerade hårbollar för mig.
Kan bli svårt men kan testa
 
J jonaserik skrev:
Är det en slang för centraldamsugare ? är det i slangen eller rören ? Slang går att rensa med avlopprensfjäder finns billiga på billiga varuhusen ( 15 meters ) snurras runt och nosen fäster i stoppet, lika med rören.
Avloppsrensare löste det!
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.