Hej
Min pappa har en Lyfco E1800 som tappat adressen under vinterförvaringen.
hur vi en gör så får vi inte den att få adressen från laddstationen.
Laddstationen
-dioderna lyser.
-den larmar och tänder röd diod om vi kopplar ut begränsnings kabeln.
-piper till när man försöker skicka adressen till roboten.
Roboten
-uppdaterad till nyaste mjukvaran via WIFI.
-bytt cell batteri.
-går att köra manuellt med appen.
Så vad vi tycker så verkar det som att sakerna fungerar varförsig men inte tillsammans.
Är det någon som har en sådan här klippare boende i Kungälv, Ale och upp mot udevalla området som skulle kunna låta oss prova att para i hop våran robbot med eran laddare eller tvärtom och se vad det är som är sönder. Eller om ni har andra förslag på vad vi kan göra.
mvh Lunneborg
Min pappa har en Lyfco E1800 som tappat adressen under vinterförvaringen.
hur vi en gör så får vi inte den att få adressen från laddstationen.
Laddstationen
-dioderna lyser.
-den larmar och tänder röd diod om vi kopplar ut begränsnings kabeln.
-piper till när man försöker skicka adressen till roboten.
Roboten
-uppdaterad till nyaste mjukvaran via WIFI.
-bytt cell batteri.
-går att köra manuellt med appen.
Så vad vi tycker så verkar det som att sakerna fungerar varförsig men inte tillsammans.
Är det någon som har en sådan här klippare boende i Kungälv, Ale och upp mot udevalla området som skulle kunna låta oss prova att para i hop våran robbot med eran laddare eller tvärtom och se vad det är som är sönder. Eller om ni har andra förslag på vad vi kan göra.
mvh Lunneborg
Hej.L Lunneborg skrev:Hej
Min pappa har en Lyfco E1800 som tappat adressen under vinterförvaringen.
hur vi en gör så får vi inte den att få adressen från laddstationen.
Laddstationen
-dioderna lyser.
-den larmar och tänder röd diod om vi kopplar ut begränsnings kabeln.
-piper till när man försöker skicka adressen till roboten.
Roboten
-uppdaterad till nyaste mjukvaran via WIFI.
-bytt cell batteri.
-går att köra manuellt med appen.
Så vad vi tycker så verkar det som att sakerna fungerar varförsig men inte tillsammans.
Är det någon som har en sådan här klippare boende i Kungälv, Ale och upp mot udevalla området som skulle kunna låta oss prova att para i hop våran robbot med eran laddare eller tvärtom och se vad det är som är sönder. Eller om ni har andra förslag på vad vi kan göra.
mvh Lunneborg
Hittade du någon lösning på problemet? Har nämligen samma fel som dig. Går inte att få in någon adress till klipparen.
Tacksam för svar
Mvh fia
Nej tyvärr inte.
Och ingen som svarar att dom bör i området heller.
Kungälv, Ale och upp till Uddevalla.
Som har en liknande så vi kan få reda på om det är klippare eller laddaren som är sönder.
Då bägge verkar fungera var för sig.
Och ingen som svarar att dom bör i området heller.
Kungälv, Ale och upp till Uddevalla.
Som har en liknande så vi kan få reda på om det är klippare eller laddaren som är sönder.
Då bägge verkar fungera var för sig.
Har tyvärr försökt göra det 20 gånger minst.
Det som är mysko med denna är att båda verkar fungera vad för sig.
Laddaren piper till när den skickar adressen.
Den larmar högt och röda lampan tänds när man kopplar ur begränsningskabeln.
Klippare kan vi köra via appen utan problem.
Vill bara lista ut vilken del som är sönder.
Det som är mysko med denna är att båda verkar fungera vad för sig.
Laddaren piper till när den skickar adressen.
Den larmar högt och röda lampan tänds när man kopplar ur begränsningskabeln.
Klippare kan vi köra via appen utan problem.
Vill bara lista ut vilken del som är sönder.
Har exakt samma fel på min e1800. Funderar om det Kan vara så att åskan/blixtar har bränt sönder något i kretskortet på laddstationen.
Tjorvar med kundtjänst för tillfället om detta.
Med vänlig hälsning, Peter i Lerum
Tjorvar med kundtjänst för tillfället om detta.
Med vänlig hälsning, Peter i Lerum
Ny blir det byte av moderkort i klipparen och laddaren.
Får se hur det går efter det.
Man måste tydligen byta båda två enligt Outl1 vilket jag tycker verkar märkligt då dom säljer lösa laddare.
Ja vi har bytt batteri på moderkortet på klipparen och då var batteriet urkopplat i ca 15 min.
Återkommer hur detta går.
Får se hur det går efter det.
Man måste tydligen byta båda två enligt Outl1 vilket jag tycker verkar märkligt då dom säljer lösa laddare.
Ja vi har bytt batteri på moderkortet på klipparen och då var batteriet urkopplat i ca 15 min.
Återkommer hur detta går.
hej
det kommer troligen inte fungera för dig heller även om du byter laddar och kortet i klipparen.
till oss sade dom först att vi behövde nytt kort till laddaren.
vilket enligt deras sida skulle kosta 995kr
vi fick en faktura på nästan 1900kr??
kontaktade dom innan dom skickade kortet och frågade vad som var vad.
dom sade att vi var tvungna att byta båda korten?
så vi fick ett kort gratis vet ej vad dom tog betalt för ens.
vi bytte båda korten och ingen förbättring.
våran blinkar som din gör och inget händer när man trycker på pil upp.
skrev till dom den 6 aug och påtalade felet som var nu.
vi har hållit på sedan i början på maj med 2 veckors svarstider på mail
sätter vi tillbaka det gamla kortet i klipparen så fungerar knapparna som dom skall.
vi kan köra den via appen med båda korten i så korten fungerar ju hjälpligt men men.
mvh Tomas
det kommer troligen inte fungera för dig heller även om du byter laddar och kortet i klipparen.
till oss sade dom först att vi behövde nytt kort till laddaren.
vilket enligt deras sida skulle kosta 995kr
vi fick en faktura på nästan 1900kr??
kontaktade dom innan dom skickade kortet och frågade vad som var vad.
dom sade att vi var tvungna att byta båda korten?
så vi fick ett kort gratis vet ej vad dom tog betalt för ens.
vi bytte båda korten och ingen förbättring.
våran blinkar som din gör och inget händer när man trycker på pil upp.
skrev till dom den 6 aug och påtalade felet som var nu.
vi har hållit på sedan i början på maj med 2 veckors svarstider på mail
sätter vi tillbaka det gamla kortet i klipparen så fungerar knapparna som dom skall.
vi kan köra den via appen med båda korten i så korten fungerar ju hjälpligt men men.
mvh Tomas
Okey, ska testa att köra via appen då. Har skrivit att jag vill att de skickar en ny gräsklippare åt mig så jag borde väl få återkoppling på detta innan jul.
Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
Den har nu HITTAT adressen.
Fick efter mycket om och tid dom till att ringa upp mig och förklara hur jag skulle lösa mitt problem.
Hade fått rätt moderkort men det var tydligen fel mjukvara i dom från fabriken och att "nedgradera" till rätt mjukvara gick inte att göra över wifi.
Det jag fick göra var.
1. Öppna upp den.6st skruvar.
2. Koppla in en USB sladd på moderkortet då dök den upp i filhanteraren som en enhet.
3. Dra över uppdaterings filen xxx.AES till denna enhet.
4. Starta upp klipparen.
5. Gå till adress i klipparens meny.
6. Tryck på knappen på laddaren.
7. Godkänn adressen i klipparen.
8. Exit ända ut till start ikonen
9. Startade om den och adressen var kvar.
Hoppas nu bara den fungerar när den skall släppas ut på grönbete på sin arbetsplats också.
Tomas
Fick efter mycket om och tid dom till att ringa upp mig och förklara hur jag skulle lösa mitt problem.
Hade fått rätt moderkort men det var tydligen fel mjukvara i dom från fabriken och att "nedgradera" till rätt mjukvara gick inte att göra över wifi.
Det jag fick göra var.
1. Öppna upp den.6st skruvar.
2. Koppla in en USB sladd på moderkortet då dök den upp i filhanteraren som en enhet.
3. Dra över uppdaterings filen xxx.AES till denna enhet.
4. Starta upp klipparen.
5. Gå till adress i klipparens meny.
6. Tryck på knappen på laddaren.
7. Godkänn adressen i klipparen.
8. Exit ända ut till start ikonen
9. Startade om den och adressen var kvar.
Hoppas nu bara den fungerar när den skall släppas ut på grönbete på sin arbetsplats också.
Tomas
Nu fick jag också igång min klippare igen. Appen fick jag inte att fungera men men.
Skönt nu men har ju varit utan sen mitten av maj.
Skönt nu men har ju varit utan sen mitten av maj.