Hej,
är det någon som har tips på hur man kan öppna luckan till min tvättmaskin, Candy CTS 120 som är toppmatad?
Tack på förhand
 
Tack för info. Jag följde instruktionerna men de säger tyvärr inte så mycket om luckan är låst. Tvätten ligger inne i maskinen och den går inte att öppna.
På andra maskiner brukar det finnas möjlighet att öppna om det skulle låsa sig i form av ett hål där man sticker in en nål eller liknande för att öppna. Men inte här. Det är kompakt. Det kanske finns något som jag inte uppmärksammar bara.
Tack ändå
 
Det finns en säkerhetsspärr som låser bänkluckan under drift och med viss fördröjning efter att programmet stannat.

Ibland kan såna där spärrar gå i baklås eller kärva, har man tur kan man få det att släppa om man trycker till rejält på luckan eller bankar litet måttfullt. Eller att man drar ut strömkontakten och provar litet sådant... eller du har kanske redan provat alla fulknep inkl att köra bara ett litet snabbprogram som kanske kan motionera den där låsmekanismen och få den på bättre humör efter nästa tvättcykel.

Kanske finns någon som verkligen vet hur man kan göra med din modell här på forumet, bara litet skott från höften här tyvärr. Lycka till!
 
A
ko-fot is the shit
 
Tack för hjälpen. Jag lyckades öppna den till slut. Genom att sticka en kniv bakom själva handtaget och så vips.
Problemet är bara det att jag måste göra så varje gång om jag inte reparerar låset för en ansenlig summa pengar. Värt? Tror knappast det.
Tack än en gång
 
A
Iofs är väl alla reparationer på en candy för dyra men om du kan byta låset själv så kostar det inte så många 10'or.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.