Jag har gjort en biyta p.g.a. för tvär slänt och trapp från huvudytan.
Har försökt dela av ytan till 2 biytor då den är lång och ganska smal samt att den inte hinner bli färdigklippt på en dag. Får förstås flytta klipparen för hand då.

På ungefär mitten har jag en midja på ca 4 meter där det också står ett träd med lite blomster omkring. Tyckte det var lämplig plats att dela där med en kabel på var sida och bildar en trädö. Kablarna ligger nära och parallellt på var sida före och efter om trädet.
Begränsningskabeln är nu dragen från högra sidan upp runt trädet till vänstra begränsningskabeln och tillbaka igen och fortsätter runt den nya biyta 2.
Klipparen kör över de dubbla kablarna och in på biyta 1! Vad är fel?

Hur drar jag begränsningskabeln för att få två egna separata ytor den kan jobba på?

Mvh Göran S.
 
Klipparen ska köra över parallella kablar som möts, det är så man skapar en ö. Jag har förstått det som att magnetfälten från kabeln tar ut varandra när riktningen möts.

Jag gissar på en lösning eftersom jag inte själv måste krypa runt för att testa
Men om du drar kabeln på höger sida, byter till vänster sida vid trädet och går runt nästa yta. Tillbaka vid trädet kommer du nu åter från höger och du drar paralleller i samma riktning. Därefter avslutar du till vänster. Som en åtta.
 
Ja just ja, den kör ju över de dubbla, tänkte inte så långt!
I boken står det att man inte får korsa kablarna ex. vis till en ö men jag ska testa idag.
Antar att du menar att dom ska ligga en bit från varandra och gå lite omlott på varandras biytor.

Hur ska man annars göra för att gränsa av så man får 2 ytor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.