Jag har kommit på en lysande affärsidé! ;D

Jag tänkte starta ett försäkringsbolag som enbart säljer byggfelsförsäkringar till folk som skall bygga själva.

Alla som bygger själva måste ju enligt lag ha en byggfelsförsäkring.
Försäkringen kan ju aldrig falla ut eftersom den inte gäller för dem som bygger själva.


Kan det blir bättre? ;)
 
Lysande, Sickan!  ;D
Problemet är att du inte är ensam, det är precis det som försäkringsbolagen gör just nu.   :-X

mvh
David
 
Det går och du måste men den gäller inte. :D

mvh
David
 
jureit skrev:
Det måste väl vara en idiotföljd av en idiottolkning av en idiotformulering av en idiotföreskrift skriven av en idiot som inte kan tänka sig att det finns idioter som bygger själva?)
Hehe, svaret är ja

jureit skrev:
Har jag fattat fel men går det överhuvud taget teckna en sådan föräkring (ja förutom i din kommande rörelse alltså)?
Det är just det jag måste göra eftersom jag skall bygga själv... Jag måste alltså teckna en försäkring som jag anser att jag inte kommer att ha någon nytta av.

Försäkringen gäller inte om du gjort "eget arbete" utan endast för de jobb som är gjorda av "entreprenörer".
Gar-bo heter ett försäkringbolag som säljer byggfelsförsäkringar, och på deras hemsida kan man läsa "En byggfelsförsäkring omfattar aldrig skador som uppstår i arbeten Du gjort själv. "
 
David skrev:
Lysande, Sickan!  ;D
Problemet är att du inte är ensam, det är precis det som försäkringsbolagen gör just nu.   :-X
Ja, det är ju sant, men jag tror att dom även kommer att sälja till de som bygger med entreprenörer, vilket troligen gör att de räknar på att en eller annan försäkring måste falla ut.
Men, säljer jag endast till "självbyggarna", så blir ju min omkostnad minimal, vilket gör att jag kan hålla lägre pris.. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.