Fario Fario skrev:
Det är dessa produkter som avses. Alltså även tv, mixer, mobilladdare med mera.

[bild]
'Taddare', ser proffsigt ut :crysmile:
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
D
Rätt irriterande när infon om leverans inte stämmer. Gjorde beställning vikt ca 40 kg, innan lagd order infon till dörren, när beställt info dörr markplan samr info så ska kunna följa bud bil hur många stop.

Hur blev bud firman ringer och varan nedsatt på allmänna parkeringen en bra bit bort.
 
T
Appendix Appendix skrev:
Min känsla är att det är mer diskussion vid reklamation via fysiska butiker än via e-handel. Lustigt nog. Då fysiska butikens USP borde vara just bättre kundservice.
Det är min upplevelse också. Många näthandlar skickar en ny tillsammans med en returfraktsedel för den gamla, medan i butiker har jag flera gånger hamnat i en situation där de inte byter rakt av utan vill skicka den nyköpta men trasiga grejen på reparation. Det brukar dock lösa sig efter lite diskussioner, någon gång har det gått så långt att jag krävt att få utnyttja öppet köp för att därefter direkt köpa ett nytt ex av samma pryl.
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det är min upplevelse också. Många näthandlar skickar en ny tillsammans med en returfraktsedel för den gamla, medan i butiker har jag flera gånger hamnat i en situation där de inte byter rakt av utan vill skicka den nyköpta men trasiga grejen på reparation. Det brukar dock lösa sig efter lite diskussioner, någon gång har det gått så långt att jag krävt att få utnyttja öppet köp för att därefter direkt köpa ett nytt ex av samma pryl.
En hel del fysiska butiker lägger sen ut varan som "fynd" även om du sagt att den var trasig.... Vissa lägger tillochmed ner den i kartongen om de kan få den att se oöppnad ut.
 
Arnmark
Q jope84 skrev:
Främsta anledningen att jag inte köper elektronik online är att jag vill ha varan direkt.

De flesta nätbutiker har blivit så långsamma på att leverera, det är inte transporten som tar lång tid utan det är att butiken tar 3-4 dagar på sig innan de skickar den.
Väljer du att betala för frakten så skickas den samma dag. Kör du på fri frakt så låter dom orden ligga i 2-3 dagar innan dom plockar och skickar.
 
De som anger att de råkat ut för en skada av sina inköpta elprodukter är dock bara personer som köpt produkter från Sverige.
/.../
Undersökningen har gjorts för att man vill se hur köpbeteenden av elektriska produkter ser ut och hur man kan öka kunskapen hos privatpersoner om riskerna med privatimport.
  1. Myndigheten hade en tes om att privatimport var farligt.
  2. Myndigheten gjorde en enkätundersökning om tesen.
  3. Myndigheten fick inte de svar som önskades (tvärt om faktiskt).
  4. Myndigheten hävdar ändå sin tes.

Jävla lallare.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Arnmark Arnmark skrev:
Väljer du att betala för frakten så skickas den samma dag. Kör du på fri frakt så låter dom orden ligga i 2-3 dagar innan dom plockar och skickar.
Oj vilket påstående...håller definitivt inte med.
 
Köper gärna själv lokalt om jag kan eller i Sundsvall. Så mycket köper jag ändå inte att jag måste jaga nå hundralappar.
När min nuvarande sambo flyttade hit köpte hon en mindre teve till sonen sin på nätet. Kom som paket till vår lokala tv handlare som är DHL ombud. Även hon tyckte det var jobbigt att hämta ut..........Han såg ju mycket väl vad det var för nåt. Själv hade jag aldrig utsatt mig för något sådant...........:D
 
Arnmark
tttomten tttomten skrev:
Oj vilket påstående...håller definitivt inte med.
Det var tråkigt för det är så det fungerar vare sig du håller med om det eller inte.
I alla fall hos bolag där du upplever att det tar längre tid i dag att få varan hemlevererad. Det finns fortfarande många företag som plockar och skickar även fri frakt ordrar samma dag.
Men varför tror du annars det tar 3-4 dagar att få saker levererat från tex netonnet när man väljer gratis frakt men 1-2 dagar om du väljer express? Dom använder exakt samma fraktsätt i båda fallen, postnords postpaket. Det enda som skiljer är när ordern plockas.
Express plockas och skickas samma dag, fri frakt plockas och skickas aldrig samma dag.
Det är inget dom försöker dölja du kan själv kontakta deras support och fråga.
 
Arnmark Arnmark skrev:
Det var tråkigt för det är så det fungerar vare sig du håller med om det eller inte.
I alla fall hos bolag där du upplever att det tar längre tid i dag att få varan hemlevererad. Det finns fortfarande många företag som plockar och skickar även fri frakt ordrar samma dag.
Men varför tror du annars det tar 3-4 dagar att få saker levererat från tex netonnet när man väljer gratis frakt men 1-2 dagar om du väljer express? Dom använder exakt samma fraktsätt i båda fallen, postnords postpaket. Det enda som skiljer är när ordern plockas.
Express plockas och skickas samma dag, fri frakt plockas och skickas aldrig samma dag.
Det är inget dom försöker dölja du kan själv kontakta deras support och fråga.
Du vet om att du talar mot dig själv i inlägget?
Men ja hos företag som har alternativet med express så tar det oftast längre tid att inte köpa tillägget. Vore konstigt annars :crysmile:
 
Arnmark
tttomten tttomten skrev:
Du vet om att du talar mot dig själv i inlägget?
Men ja hos företag som har alternativet med express så tar det oftast längre tid att inte köpa tillägget. Vore konstigt annars :crysmile:
När du citerade mig första gången så svarade jag en person som tyckte att leveranstiden hade blivit mycket längre, postgången var som förut men det tog ändå ett par dagar extra innan paketet kom fram.
Så då förklarade jag varför.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Jag köper en del elprylar och tekniska prylar i butik.
Men bara om det inte blir märkbart dyrare än på nätet.

Med prisgarantierna kan man ofta komma ner i priser som är ännu lägre!

Då kan jag köpa grejerna och ha de hemma mindre en timma efter att jag kom på att jag behöver produkten.
Beställer jag på nätet måste jag ofta ändå åka iväg och hämta ut paketet på något utlämningsställe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.