L laksen76 skrev:
Vi köpte en snöslunga från outl1 feb 2015 och redan efter 2h så gick axeln av som kastar snön
Kontaktade då företaget och fick till svar att detta var ingen garantisak
Men efter massa om och men så skickade dom en ny axel till oss som vi själva fick byta
Tyvärr kom det inge mera snö det året så snöslungan blev ståendes ,och året efter i Jan så kom det massa snö och direkt efter 1,5-2 h körning så gick axeln av IGEN
Ville då att dom skulle ta in slungan men dom vägrade ,utan skickade ytterligare en ny axel som goodwill..fick byta den igen och samma visa det kom inge mera snö då ,sen den kunde testköras och år 2017 var det inte mycke till snö så vi fick inte testa den
Jan 2018 var det dax igen axeln av efter 1,5h och kan säga att jag har bara kört med den i massa snö och inget annat ..
Dom påstår att jag kört in i något ..MEN en axel ska faktiskt tåla lite och brytpinnarna ska faktiskt gå av först..jag köpte ju en snöslunga och ingen jordfräs skrev jag till dom
Tog då kontakt med dom igen och dom skulle skicka ytterligare en axel men det vägrade jag utan tog då kontakt med konsumnetrådgivarn i våran kommun som hjälpte mig med en anmälan till ARN..
Och efter några månader så beslutade dom att outl1 skulle ta tbx slungan och åtgärda felet
Slungan hämtades i aug 2018och 4dagar senare fick jag hem den igen med en ny axel och ett nytt lager..men när jag kollade närmare på slungan så hade flera bultar dragits rätt igenom godset och en skruv saknades
Nu när snön kom för en vecka sedan så startade vi den och jag videofilmade allt ..den låter väldigt konstigt och den slutar att snurra/mata snö direkt ..
Har mailat med dom igen och nu säger dom att det gått mer än 2år så garantin täcks inte längre ..hallåååååå det har ju varit problem med den sedan dag 1
Så nu blir det en ny anmälan till ARN
Rekommenderar inte att köpa något hos outl1

Håller med! Vi fick till slut igenom en hävning mot att vi betalde fraktkostnaden på 1200 kr, denna kostnad slapp jag dock då vi betalt via klarna, och de höll med konsumentrådgivaren som jag tagit hjälp av, att de inte var vi som skulle stå för frakt tillbaka sv en felaktig vara. Aldrig mer Outl1!!!
 
  • Gilla
laksen76
  • Laddar…
VARNING FÖR OUT1.
De ljuger och håller inte vad de lovar.
Beställde en rottinggrupp med runt bord och 6 stolar.
Paketet kom med DHL men det var vara bara 2 kollin av 3.
Kontaktade företaget och sa att det saknades 2 stolar.
Efter flera veckor svarade företaget att kollit fanns i Jönköping
och att vi skulle få leverans inom kort.
Vi väntade och väntade och väntade.
Ringde själva till DHL i Jönköping som kollade upp kollit
och de såg då att det befann sig i Haninge.
Alltså hade hon "Julia" inte alls kollat med Jönköping utan ljög.
Skickade ett irriterat mail tillbaka igen.
Från beställning tills idag har det tagit ca 1 1/2 månad, och
idag kom våra två sista stolar, UTAN ORIGINALDYNORNA!!!!
Och inga dynklädslar som kompensation, se mail nedan.
Är uppe i 32 mailkonversationer med skitföretaget och det lär fortsätta då vi inte ens idag fick det som vi betalat för.
Hade mer än gärna betalt dubbelt från ett seriöst företag.

ETT UTDRAG FRÅN MAILEN
outl1.se kundtjänst

tis 7 maj 09:36 (för 13 dagar sedan)
Beklagar sent svar, detta på grund av sjukdom. När jag var i kontakt med DHL så befann
sig sista kollit på terminal i Jönköping och dom skulle skicka en avisering

Jag.

tis 7 maj 12:02 (för 13 dagar sedan)
Har pratat med DHL i Jönköping idag och de säjer att de inte har fått in det sista kollit till sig, finns tydligen kvar i Haninge?

outl1.se kundtjänst

ons 8 maj 13:33 (för 12 dagar sedan)
Okej jag förstår. Jag ska kika om vi möjligtvis har 2 stycken nya stolar att skicka separat till er.
Återkommer med mer information inom kort.

Jag.

ons 8 maj 13:44 (för 12 dagar sedan)
Ok. Skicka med 6 st grå/svarta dynöverdrag också då som plåster på såren. Det är vi väl värda. //Mikael.

outl1.se kundtjänst

ons 8 maj 14:55 (för 12 dagar sedan)
Är det dessa : https://outl1.se/dynkladsel-4pack ni önskar?

Jag.

ons 8 maj 15:48 (för 12 dagar sedan)
Ja tack det är det, till 6 stolar, blir en bra kompensation och hoppas de 2 stolarna som saknas också kommer.
 
M
C cybermo skrev:
Jag skriver den eftersom jag är besviken med detta företag(?) och hur de behandla även enkla ärenden som reklamation. Nu låter chanslös att man få sina pengar tillbaka pga en felaktig product(=snöslunga) som vi köpte. Nu efter extensive mejl konversationer vill dem inte ens ta sin ansvar för att få deras felaktiga produkt tillbaks utan ska man skicka den til reparation först och den kan ta 4 veckor för ev åtgärd och glöm inte vi pratar om snöslunga!. Aldrig haft så här behandling förut. Nämnvärt att vi köper mest på nätet med det är nånting speciellt med detta företag! Bara lägger till att köpa därifrån är likasom kasta pengar i sjön! Godjul Outl1.se! Aldrig rekommenderat!
Köpte en loungemöbel därifrån. Vid montering visar sig att delar inte passar ihop (så en tredjedel av soffan inte går att bygga ihop) plus små fel i konstruktionen så saker skaver, plus att nån satt en spik genom ett skruvhål så bordet inte går att montera.

Färgen på kuddarna är också fel.

Döm om min förvåning när de inte har en kundtjänst att ringa utan hänvisar till mail och chat med mailsvar på 1-2 dagar för att ens få svar.

Grymt besviken både på varans alla småfel och deras ickeservice i kundtjänst. Då storleken ändå är helt rätt hoppas jag att detta kommer gå att lösa genom nya delar, men de kan jobba på både kvalitetskontroll och kundhantering.
 
Outl1 är ett skojarföretag som säljer billig skit från Kina. Det är många som har blivit blåsta när de köpt värmepumpar därifrån. Kvaliteten är kass och garanti vill de inte veta av. Någon riktig kundsupport finns ej heller.
 
M
L lordi skrev:
Outl1 är ett skojarföretag som säljer billig skit från Kina. Det är många som har blivit blåsta när de köpt värmepumpar därifrån. Kvaliteten är kass och garanti vill de inte veta av. Någon riktig kundsupport finns ej heller.
Just den bristande kundsupporten slog mig som särskilt illa - mailsupport för monteringsproblem rekommenderades.

Möbeln i sig var den enda av motsvarande storlek och med förvaringsfunktion som finns om man inte ville pytsa upp mkt högre belopp - men att inte kunna prata med en support och enkelt kunna få en ersättningsvara för något som är uppenbart felaktigt stör mig.
 
M
Jag undrar hur man kan klaga mot såna här företag.

Köpte en möbel, som inte gick att montera. Skruvhålen är fel. Då det inte går att ringa dem tog mail/chattkonversationer lång tid då de svarar ca 1 g per dag på mail. Fick till slut ersättningsdelar för de med fel skruvhål.

Nu fick jag dessa och det visar sig att en ersättningsdel troligen är fel. Den ser inte ut som den jag reklamerat i stabiliteten (bara ett sittkryss mot två sittkryss på den där borrhålen var fel).

Det kommer ju ta mig över en vecka till att få en ny del pga deras långsamma handläggning. Då kommer ju ångertiden på 14 dagar att ha löpt ut, kan det bli ett problem om även en ytterligare del är fel?

Vill inte använda denna del då hållfastheten med bara ett enkelX känns låg.

Är så trött.
 
  • Ersättningsdel till möbel med felaktigt enkelt X-kryss jämfört med det ursprungliga dubbla kryssdesignen, visande upplevd instabilitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Möbeldel med enkelt X-korsningsmönster jämfört med förväntat dubbelkryss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varning för detta företag
Varning för detta företag, oseriösa, står inte för om en produkt inte fungerar trots att jag fick betala 19900kr för en elmoped ( Fatscooter ) som köptes i november föra året, vi har inte använd ( Fatscooter ) mer en en månad.
Allt går jätte bra tills man köper, sedan står man där, reklamerar till ARN
 
Ioan Ioan skrev:
Varning för detta företag
Varning för detta företag, oseriösa, står inte för om en produkt inte fungerar trots att jag fick betala 19900kr för en elmoped ( Fatscooter ) som köptes i november föra året, vi har inte använd ( Fatscooter ) mer en en månad.
Allt går jätte bra tills man köper, sedan står man där, reklamerar till ARN
Jag har samma problem, köpte en fatscooter för från Outl1 för 12000kr och blev blåst. Har haft elmopeden i 4 månader och bara använt den i 30 minuter. Först fungerade inte laddaren, fick en ny laddare men då funkade varken den nya laddaren eller batteriet. De svarar heller inte när man kontaktar dem. Fick du den hjälpen du behövde av ARN?
 
MrJay
A Asmar97 skrev:
Jag har samma problem, köpte en fatscooter för från Outl1 för 12000kr och blev blåst. Har haft elmopeden i 4 månader och bara använt den i 30 minuter. Först fungerade inte laddaren, fick en ny laddare men då funkade varken den nya laddaren eller batteriet. De svarar heller inte när man kontaktar dem. Fick du den hjälpen du behövde av ARN?
Jösses.. de där säljs för 2000-4000kr direkt från Kina (har tidigare funderat på att importera dessa) och är direkta kopior på en tysk produkt som kostar över 50.000kr. Jag hade nog inte förväntat mig någon som helst support från Outl1, det är nog lättare att bara köpa in reservdelarna direkt från asien tyvärr :/
 
Kan man inte anmäla de eller något liknande?
 
MrJay
A Asmar97 skrev:
Kan man inte anmäla de eller något liknande?
Kollade precis upp de, de (Arc E-Commerce AB) ägs till 51% av Bygghemma Group AB, gå direkt på Bygghemma och anmäl till de. Är de rädda om sitt varumärke lär de agera.
 
Varning för näthandelsföretaget Outl1. De är bara intresserade av att sälja, men svara inte om det blir problem med en vara. Telefonnumret går bara till säljare. Kundservice/Support kan endast nås via epost, men svarar inte, i alla fall inte på den månad som gått sedan jag försökte första gången. 3 skriftliga påminnelser resulterar bara i fåniga, närmast hånfulla, automatsvar där dom ber om ursäkt för långa svarstider. Jag har köpt T-format växthus 11,2 kvm och kom fram till sid 31 i monteringsanvisningen där hörnstolparna skulle monteras. Hålen missar med ca 2 mm, och jag vill prata med företaget om möjliga lösningar (t ex borra större hål, nya stolpar eller ny bottenram), men ingen hör av sig. Står nu inför en annalkande vinter med ett halvmonterat växthus och en mängd omonterade delar och glasskivor. Har kontaktat konsumentvägledningen och förbereder anmälan till ARN, om dom nu bryr sig om att följa ARN. Köp gärna växthus, men inte av detta skitföretag.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
K Kjell Ingemar skrev:
Varning för näthandelsföretaget Outl1. De är bara intresserade av att sälja, men svara inte om det blir problem med en vara. Telefonnumret går bara till säljare. Kundservice/Support kan endast nås via epost, men svarar inte, i alla fall inte på den månad som gått sedan jag försökte första gången. 3 skriftliga påminnelser resulterar bara i fåniga, närmast hånfulla, automatsvar där dom ber om ursäkt för långa svarstider. Jag har köpt T-format växthus 11,2 kvm och kom fram till sid 31 i monteringsanvisningen där hörnstolparna skulle monteras. Hålen missar med ca 2 mm, och jag vill prata med företaget om möjliga lösningar (t ex borra större hål, nya stolpar eller ny bottenram), men ingen hör av sig. Står nu inför en annalkande vinter med ett halvmonterat växthus och en mängd omonterade delar och glasskivor. Har kontaktat konsumentvägledningen och förbereder anmälan till ARN, om dom nu bryr sig om att följa ARN. Köp gärna växthus, men inte av detta skitföretag.

2 mm differens är nog vad man kan förvänta sig av en sådan här produkt. Jag hade försökt passa in skruvarna, antingen med milt våld eller borrat/filat upp hålen.
Tänk också på att inte spänna skruvarna förrän du ser att alla element sitter på plats.
 
Det är också min tanke att borra upp hålen lite, men vill ha klartecken från outl1 innan ifall det skulle visa sig andra problem senare i monteringen. Då vill man inte att företaget ska kunna hävda att problemet beror på min åtgärd. Jag blev ändå lite förvånad av 2mm differensen i hålen då passformen i övrigt var så bra på dörrar och luckor. Tack för tipset att inte dra skruvarna hårt innan alla element är på plats
 
  • Gilla
bugghult
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.