Jag kommer ut till stugan efter en vecka och toaletten är död. Drar ut nätsladd och resetar. Den startar och jag spolar. Förbränningen startar inte och den släcker ned efter en liten stund.
Skruvar ut och klickar på säkringen som inte verkar löst ut.
Sätter i nätsladd igen. Öppnar. Fläkten startar och går så länge jag inte spolar. När jag spolar så startar inte förbränningen och toan slår av (alla lampor slocknar).
Någon aning om vad som är fel (förutom det uppenbara att den inte vill elda upp det som spolas ned)
 
Har haft liknande fel en gång i tiden och som då visade sig bero på att fukt hade lagt sig på sensorer/brytarna inne i toan som känner av att luckan är helt stängd m.m. innan klartecken för förbränning ges.

Om toan redan står i uppvärmt o torrt utrymme så är det nog inte samma problem, annars kan det vara värt att testa att värma/torka ut utrymmet, kanske öppna bak på toan och blåsa med varm luft från hårtork.
 
  • Gilla
rikardg
  • Laddar…
Fick du någon klarhet i vad problemet var?
 
Jag pratade med killen som rekommenderades som verkade mycket kunnig. Han svarade på telefon och utan att ha kikat på toaletten att gissningsvis var det styrenheten som kunde behöva bytas.
Grejen var att jag tog hem toan från landet (istället för att ha den kvar under vintern i den ouppvärmda stugan) för att serva den. Den fick stå i pannrummet och då försvann problemet.

så det var nog fukt som var det första tipset. Få se om jag orkar ta hem den i vinter med … det verkar den må bäst av. För den har fungerat utan något problem hela sommaren.
 
  • Gilla
mlkjhr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.