2014 kostade den sågen 8500kr. Personligen, utan att veta så mycket om sågen, kan jag tycka att priset känns som det ligger lite högt. Det är trots allt en såg som utgått
 
Någon som är sugen på en Jonsered rikthyvel?

Inte blocket, utan webauktion.
https://osta.auction2000.se/auk/w.object?inC=OSTA&inA=20200608_0858&inO=6

30kr kan den väl vara värd.

Jag är rätt säker på att den finns i Östhammars kommun. Alla utomhusobjekt i auktionen finns i alla fall ett par hundra meter ifrån mig. Det har varit en repverkstad hörande till ett större skogsbolag där.

Det finns ett gäng andra äldre maskiner i samma auktion, bland annat bandsåg, klyvsåg och bordsfräs.
 
Ett perfekt litet paket för grunden i en liten verkstad.
Mycket för pengarna.

Kombinerad maskin för fräs, hyvel och såg på ett ställ med grön färg i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O OverAndOut skrev:
Borde väl vara en bra sug om man har ont om plats, eller hur @jac?

[länk]

[bild]
Hade jag bott på vettigt avstånd hade jag köpt den..
Nu får jag nöja mig med att drömma/planera. Borde bli köp om 2-3år när jag får ändan ur.
 
O OverAndOut skrev:
Borde väl vara en bra sug om man har ont om plats
Inte exakt samma som den jag hade men väldigt nära. Skillnaden är nog bara att denna har 2x100 mm utsug medan min hade 1x125 mm. Väldigt bra pris i den annonsen så det blir pengar över för att komplettera med ett patronfilter.
 
Använd bandsåg i ljusblå färg mot en trävägg, med ett sågbord och reglagen synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man blir lite rörd när något verkar vara i så ordentligt (oanvänt) skick. Hade det varit närmare hade jag givit radialarmen en chans :)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Radialarmsåg dewalt power shop dw 125 https://www.blocket.se/vi/91874611.htm

Oanvänd Dewalt radialarmsåg DW 125 i renoveringsprojekt, grön och orange maskin.

Oanvänd Dewalt radialarmsåg DW 125 säljes, ren och i gott skick, på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tre DeWalt-broschyrer för radialarmsågar och träbearbetningsmaskiner, på ett rutmönstrat tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Man blir lite rörd när något verkar vara i så ordentligt (oanvänt) skick. Hade det varit närmare hade jag givit radialarmen en chans :)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Radialarmsåg dewalt power shop dw 125 [länk]

[bild]

[bild]

[bild]
Intressant koncept! Har under årens gång avverkat ett antal olika sågar. Väldigt mångsidig maskin att ha som komplement i en verkstad. Men samtidigt väldigt känslig att ställa in och hålla exakta vinklar. Behövs inte mycket kraft att rubba vinkeln om man stöter till armen längst ut. Men för det priset är det ett klipp!
Dag
 
Äldre metallsvarv på trägolv och delvis demonterad, utan chuck, erbjuds gratis i Norrtälje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En gratis metallsvarv i Norrtälje..
 
Bra startkit för den som vill börja snickra!

Kombimaskin ROBLAND och bandsåg för snickeri, stående i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grönmålad bandsåg av märket Osma i ett verkstadsutrymme med träväggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon som vet något om bandsågen? Sökt kontakt med säljaren eftersom det är ett par mil från mig men inget svar :thinking:
 
E ___EM skrev:
Någon som vet något om bandsågen? Sökt kontakt med säljaren eftersom det är ett par mil från mig men inget svar :thinking:
Ligg på! Klart prisvärt!
 
E ___EM skrev:
Någon som vet något om bandsågen? Sökt kontakt med säljaren eftersom det är ett par mil från mig men inget svar :thinking:
Har du kollat dessa telefonnummer?
Dag

Skärmdump från hitta.se med profil för Lars Elander, karta, kontaktuppgifter och adress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.