Hej!
Vi vill riva en vägg i huset vi tänkt köpa och undrar fall någon här kan hjälpa oss och kolla fall den väggen vi vill ta bort är bärande!?
Väggen det gäller är den mellan kök och vardagsrummet på övervåningen "bottenplan på riktningen", längden vi tänkte ta bort är ca 6-7 meter..


Mvh Admir Ritade arkitektoniska planer för ett hus som visar bottenplanen och olika fasader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Huset har fribärande takstolar av fackverkstyp så inga väggar på övervåningen är bärande.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hej!
Tack för snabbt svar
Jag har läst husets Tekniska Beskrivning och där står det att innervägg bärande så det var därför jag undrade, jag bifogar en bild på den och hoppas du kan tyda den bättre än mig!
Fotografi av en teknisk beskrivning med detaljer om byggmaterial och mått för innervägg i ett projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Motsvarande vägg på våningen under är bärande.
 
Det är en konsekvens av att någon har fyllt i en blankett som inte är anpassad till situationen. Det är inget att bry sig om.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Väggarna i bottenvåningen måate kunna bära bjälklaget mellan bottenvåning och övervåning. Det påverkas inte av hur takstolarna är utformade.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag är så tacksam för era snabba svar.
Stort stort tack..
Så med andra ord är det bara att riva väggen och få en öppen yta utan några balkar eller stolpar som är i vägen!?
 
Ja.
 
  • Gilla
Admir1980
  • Laddar…
Vilken grupp och vilken bemötande, stort tack..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.