Har plockat ner några elementet på väggarna (vattenburna) som ska målas med vit elementfärg. Har nu en gul/rosa färg på sig.

Kanske mer estetisk fråga men hör det till praxis att måla båda sidor (även den som ligger dold mot väggen) eller spara på färgen?
 
Om man inte målar insidan så kanske man retar sig på att man inte gjorde det ordentligt sen. :D

Jag målade insidan på mitt, men det man inte ser det ser man ju inte. Gjorde inte lika rigorös slipning på insidan heller.

Ny målad radiator på en ställning i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad radiator på stativ i målarverkstad med ommålad insida synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Om man inte målar insidan så kanske man retar sig på att man inte gjorde det ordentligt sen. :D

Jag målade insidan på mitt, men det man inte ser det ser man ju inte. Gjorde inte lika rigorös slipning på insidan heller.

[bild]
[bild]
Åh fy fasan, vad är det med den där äckelgula färgen på element. Måste vara någon fluga från dåtiden :D

Måste säga att det var en gedigen målar ställning du hade där. Jsg har bara lagt dem på golvet (över skyddspapp).
 
B bradgard skrev:
Åh fy fasan, vad är det med den där äckelgula färgen på element. Måste vara någon fluga från dåtiden :D

Måste säga att det var en gedigen målar ställning du hade där. Jsg har bara lagt dem på golvet (över skyddspapp).
Jag målade det på jobbet. Förr målade man i starka färger! :crysmile:
 
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Jag målade det på jobbet. Förr målade man i starka färger! :crysmile:
Fusk, haha, jag får låna ditt jobb nästa gång.
 
Visst ja, jag glömde en bild.

Nej jag la ner eländet på golvpappen och målade. Första gången jag suttit på ett element tror jag.
 
  • Element placerat på golvpapper vid en vägg, nymålat och redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.