Hej, Är i färd med att byta samtliga fönster ( 6st 13x15 och ett mindre badrummsfönster ) på mitt hus samt en dubbel altandörr. Hade Mockfjärds över på en offert och blev minst sagt chockad över priset på offerten. Efter en del googlande och tråd/inläggs läsning , verkar det helt klart fördelaktigt att strunta i helentrepenad och måtta samt beställa fönster själv (sedan anlita 2 duktiga snickare) från någon leverantör... till min fråga: är det någon som beställt fönster från bonusfönster.se? Blev ni nöjda? Hur upplever ni kvalitén? Estitiskt och funktionellt? Leverans? Reklamation? Bemötande? Betalning? M.m.
Priserna dom har tåls att gemföra men finns inte mkt recensioner eller fakta att hämta / läsa om dom.

Tacksam för svar!
 
Jag har handlat i ett par omgångar från dem. tycker det är bra kvalitet och framförallt bra priser.
jag har udda mått (gammalt hus) och måste måttbeställa, så för mig fanns det inte jättemånga alternativ i rimlig prisklass.
Leveranstider har stämt och bemötandet från personalen bra. (Jobbar typ bara en kille på kontoret i jönköping som sköter allt, firman är ju en spegling på best och billigast vinduer i danmark)

tidigare kunde man knte få spår för fönsterbleck men det gick nu såg jag. det var största nackdelen annars.

Rekommenderar köp om du gillar priset...
 
  • Gilla
PetterM2009
  • Laddar…
L ljhnilsson skrev:
Jag har handlat i ett par omgångar från dem. tycker det är bra kvalitet och framförallt bra priser.
jag har udda mått (gammalt hus) och måste måttbeställa, så för mig fanns det inte jättemånga alternativ i rimlig prisklass.
Leveranstider har stämt och bemötandet från personalen bra. (Jobbar typ bara en kille på kontoret i jönköping som sköter allt, firman är ju en spegling på best och billigast vinduer i danmark)

tidigare kunde man knte få spår för fönsterbleck men det gick nu såg jag. det var största nackdelen annars.

Rekommenderar köp om du gillar priset...
Kanon! Tack för feedback. :D(y)

Mvh Petter Månsson
 
Hej, kan även säga att jag är nöjd, beställde själv 14 st fönster (10 st 1170x1270) vändbara, alu-trä samt 4 mindre fönster och en altandörr (egentligen en vanlig ytterdörr men ville ha vanligt lås så blev en ytterdörr med fönster)

nästan alla med ventil (en var trasig när jag satte upp dem för typ en vecka sen) men de var snabb och har redan en ersättningsventil som de skickat, dock inte hämtat ut den ännu.

som sagt priset var väldigt fördelaktigt, dock finns inget spår för fönsterbleck till ALU fönster, får se hur det blir att montera dit fönsterblecken.... har varit hos en plåtslagare för ett provbleck.

Bonusfönster är i princip samma sida som sparfonster.se (samma support och väldigt lik hemsida) när jag pratade med dem så sa det att det var i samma ägare typ, samma support satt på båda företagen etc, mycket trevlig personal också med snabba svar, de hävdade dock att fönsterna från sparfonster och bonusfonster kom från olika länder.

Hoppas det hjälper :)
 
  • Två öppningsbara alu-träfönster med utsikt över en grön trädgård och skogsdunge i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Emil_L skrev:
Hej, kan även säga att jag är nöjd, beställde själv 14 st fönster (10 st 1170x1270) vändbara, alu-trä samt 4 mindre fönster och en altandörr (egentligen en vanlig ytterdörr men ville ha vanligt lås så blev en ytterdörr med fönster)

nästan alla med ventil (en var trasig när jag satte upp dem för typ en vecka sen) men de var snabb och har redan en ersättningsventil som de skickat, dock inte hämtat ut den ännu.

som sagt priset var väldigt fördelaktigt, dock finns inget spår för fönsterbleck till ALU fönster, får se hur det blir att montera dit fönsterblecken.... har varit hos en plåtslagare för ett provbleck.

Bonusfönster är i princip samma sida som sparfonster.se (samma support och väldigt lik hemsida) när jag pratade med dem så sa det att det var i samma ägare typ, samma support satt på båda företagen etc, mycket trevlig personal också med snabba svar, de hävdade dock att fönsterna från sparfonster och bonusfonster kom från olika länder.

Hoppas det hjälper :)

Tack Emil. Jag beställde 6 fönster och 1 altandörr tillslut. Är nöjd med resultatet. Dock är det lite svårt att få fönstrena att stanna i vädringsläge. Antingen åker dom igen eller så måste man öppna dom helt. Och första vintern har inte varit, så får se om nöjdheten består eller ej. Snickarna som installerade mina rutor. Lossade på beslagen i nederkant och lät bläcken "kila in" där... blev faktist helt ok. Men tusen tack för svar
 
Synd att de inte kunde göra salningsspåret rätt.
 
P PetterM2009 skrev:
Tack Emil. Jag beställde 6 fönster och 1 altandörr tillslut. Är nöjd med resultatet. Dock är det lite svårt att få fönstrena att stanna i vädringsläge. Antingen åker dom igen eller så måste man öppna dom helt. Och första vintern har inte varit, så får se om nöjdheten består eller ej. Snickarna som installerade mina rutor. Lossade på beslagen i nederkant och lät bläcken "kila in" där... blev faktist helt ok. Men tusen tack för svar
Skumt, för mig finns "2 st" vädringslägen, ett litet och ett lite större, båda vrider man fast med handtaget på mina fönster, det större vädringsläget "vilar" på små fästen under fönstret.
 
E Emil_L skrev:
Skumt, för mig finns "2 st" vädringslägen, ett litet och ett lite större, båda vrider man fast med handtaget på mina fönster, det större vädringsläget "vilar" på små fästen under fönstret.
Ja det var märkligt, orkar du ta bild och visa skulle jag vara väldigt tacksam. Kanske bara jag som inte fattat hur man ska göra
 
P PetterM2009 skrev:
Ja det var märkligt, orkar du ta bild och visa skulle jag vara väldigt tacksam. Kanske bara jag som inte fattat hur man ska göra
Du vrider handtaget så "låsflärparna" åker ner när det är nästan stängt så att säga Handtag på ett stängt fönster med synlig låsflärp, vilket indikerar låsningmekanismen som beskrivs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fönsterhandtag i närbild, nästan stängt, med utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 419450
 
  • Närbild av ett stängt fönsterlås monterat på vitt fönster, med fokus på låsmekanismen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Emil_L skrev:
Du vrider handtaget så "låsflärparna" åker ner när det är nästan stängt så att säga[bild] [bild] [media]
Okej, jag förstår. Det yttersta läget funkar inte för mig då det stängs igen av sig själv. Då gångjärnen löper extremt lätt. Men det kanske blir "bättre" med tiden om dom blir trögare pga smuts eller annat. Men det inre läget var nytt för mig. Tack för bilderna.
 
V
Har fönster från både bonusfönster och sparfönster, det är som någon påpekade tidigare samma som ”best billigst vindue”.
Nöjd med mina! Det som jag tycker är sämst är spåret för fönsterblecket som är en vinkel och inte som vi e vana vid. Det går att lösa på olika sätt. Tyvärr har jag inte provat men det borde gå lätt om man har en fräs och gör ett eget spår tycker jag.
! Närbild av ett fönsters spår för fönsterbleck bredvid måttstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
V VillaAnna skrev:
Har fönster från både bonusfönster och sparfönster, det är som någon påpekade tidigare samma som ”best billigst vindue”.
Nöjd med mina! Det som jag tycker är sämst är spåret för fönsterblecket som är en vinkel och inte som vi e vana vid. Det går att lösa på olika sätt. Tyvärr har jag inte provat men det borde gå lätt om man har en fräs och gör ett eget spår tycker jag.
![bild]
Har samma bekymmer, jobbar med plåtslagaren för att få en bra vinkel, sen tänkte jag prova köra fogskum under för att hålla det på plats, då fönstrena redan är monterade så har jag inte så mycket andra val känns det som...
 
V
Hade vart kul och se hur dom använder det i Danmark, om det nu är deras standard?

Kanske löser sig lättare efter ett par Tuborg
 
  • Gilla
BlackDragon och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Bumpar denna tråden lite. Fick hem 20st fönster från Sparfönster denna veckan, och vi började montera idag.
Hur löste det sig med fönsterbleck för er?
Ska få ut en plåtslagare imorgon eller i början av veckan, så hade varit bra med lite tips
 
Matteandersen Matteandersen skrev:
Hej!
Bumpar denna tråden lite. Fick hem 20st fönster från Sparfönster denna veckan, och vi började montera idag.
Hur löste det sig med fönsterbleck för er?
Ska få ut en plåtslagare imorgon eller i början av veckan, så hade varit bra med lite tips
Jobbade fram en lustig vinkel för att kila in den under in i vinkeln på bilden där, gjorde fönsterblecken "exakt" så bred som "fönsterhålet"

hade brist på tid så anlitade snickare som kapade och skruvade upp utvändig salning och i samband med det skruvade de fast fönsterblecken på sidorna av fönsterhålet och la någon kloss under, han tyckte inte att jag skulle köra fogskum under.

kändes inte helt klockrent då det tekniskt sett kan komma in lite vatten i hörnen på fönsterblecken, men mina fönster sitter väldigt långt in i fasaden så de bör vara ganska väl skyddade samt det lilla som kan komma in bör torka (hoppas jag) heh
 
  • Gilla
Matteandersen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.