T
Har drygt 7 m2 skifferplattor - oppdal ljus antikborstad. De är justerade och 12 mm tjocka.
Se mer här: https://mineraskifer.se/slate/oppdal/

Vid intresse kan jag återkomma med exakta längder på plattorna (se bild för indikation), men de är i bredder om 40 respektive 30 cm. Bifogar en bild på hur de ser ut i lagt tillstånd också.

Inköpspris cirka 2500 kr/m2 - men vid intresse skriv PM så kommer vi överrens om ett vettigt pris. Finns i södra Skåne.

Ljusa antikborstade skifferplattor staplade stående mot en tegelvägg, potentiell bredd indikeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lagt golv med Oppdal ljus antikborstad skifferplattor i olika storlekar på en inomhusyta, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt!

Är plattan till vänster spräckt? Är stenen ömtålig?
 
T
Ja, det är otroligt snyggt, därför det svider att jag inte har ett användningsområde för de överblivna stenarna så jag hoppas de kan hitta ett hem hos någon som vill göra en mindre toalett, ett hallparti eller något annat. Nej den är inte sprucken, det är naturliga skiffer-lager som syns på just den stenen.

Det är skiffer, så det är ju mer omtåligt än klinker. Men jag impregnerade, enligt Mineras råd, alla stenarna med Akemi nano effect och efter det är de helt odödliga skulle jag vilja säga (för vätskor, spill etc.).
 
Jag har ett "misslyckat" rått betonggolv som så småningom bör få nytt ytskikt. Det är viktigt att det inte kräver daglig skötsel pga att vi bor på landet, ungar springer ut och in men främst pga jycken som är tung & klumpig.

Kunde du själv välja ut stenen? Dvs sålla så att färgerna håller sig ganska jämnt och i viss nyans?
 
T
Tja, det är skiffer så det har alla egenskaper som skiffer har. Vi har själv hund och detta ligger i ett uterum och skiffer är ju en vanlig stensort att ha både ute och inne. Vi ger det ingen annan speciell skötsel än ett klinkergolv.

Gällande färger: osäker på vad du menar, men detta kommer direkt från stenbrottet i Norge så jag har inte valt ut plattor. Vi valde skiffer för att vi önskade det naturliga varierande utseendet du ser på bilden.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.