Upprivet golv med nya rörledningar exponerade i en djup grusgrav i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej behöver jag armering här? Bytt alla rör ska bygga upp det igen.
 
Har du kapat armering för att få ner rören? I så fall kan det vara bra att bila upp så du kan naja på armering.
Annars -nej.
 
tttomten tttomten skrev:
Har du kapat armering för att få ner rören? I så fall kan det vara bra att bila upp så du kan naja på armering.
Annars -nej.
Ja jag har kapat bort armeringen.
 
Det är ingen gjuten vägg. Den är murad och "armerad" i vissa lager. Det kommer inte att hjälpa ett dugg om du armerar någonting nu.

Edit: Zoomade in och insåg att kan eventuellt haft fel. Man ser vissa kapade järn, men för glest för att man ska bli klokare. Finns det ritningar?
 
C C.Lundin skrev:
Det är ingen gjuten vägg. Den är murad och "armerad" i vissa lager. Det kommer inte att hjälpa ett dugg om du armerar någonting nu.

Edit: Zoomade in och insåg att kan eventuellt haft fel. Man ser vissa kapade järn, men för glest för att man ska bli klokare. Finns det ritningar?
Tror inte att det är en vägg, inte ofta man ser en brunn på väggen isf ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
B bossespecial skrev:
Tror inte att det är en vägg, inte ofta man ser en brunn på väggen isf ;)
Haha nä, jag hade uppenbarligen än mer fel än vad jag först trodde. Jag tar på mig skämskepsen...

Jag får erkänna att jag både kikade bild, läste text och svarade i all hast.

Men jag hävdar fortfarande att ritningar behövs för att avgöra om armering behövs. Troligtvis så spelar den ingen större roll.
 
  • Gilla
bossespecial
  • Laddar…
Z zana kader skrev:
Ja jag har kapat bort armeringen.
Vart är det?
Gjutet golv-inte troligt behov
mellanbjälklag-troligt behov
 
Det ska grov gjutas och sedan flytspacklas
 
Finns det någon regel som säger hur det ska göras?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.