Grattis alla rörkrökare som har tålamod till övers för halva befolkningen!

Jag har försökt på två av de stora byggvaruhusen att få svar på frågan om hur dessa två kopplas ihop med minsta möjliga mängd kopplingar, svordomar eller ombyggnationer. Jag har fått en del udda förslag men inget som verkar lira, inte i mitt huvud alla fall. Bland ett av varuhusen så blir svaret dessutom goddag yxskaft "jag bara jobbar här, kanske en VVS-firma vet?" men så går det när volym går före kunskap bland personalen...

Problemet är alltså att en blandare inklusive en hel j...a möbel införskaffades av den äkta hälften på blocket och nu står jag där med brallorna nere efter att sagt att det där fixar jag lätt, köp den du bara.

På bilden framgår utmaningen tydligt hoppas jag.

Är det någon som har svaret på denna gåta?

Svar som är konstruktiva uppskattas och svar som är roliga kan jag också ta. Ett exempel på svar kan ju vara att jag ska ringa en rörkrökare och det funkar ju skitbra så länge någon har tid att fixa det senaste imorgon typ.

Är det någon som kan rädda det som är kvar av min manliga image?
 
  • VVS-kopplingar och rör i närbild med forumanvändarens utmaning att koppla dem korrekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Två förslag: Om halsen på den gängade nippeln är 10 mm kan du kapa av gängan och kragen och sätta en 15->10 förminskning i ballofixen med klämkoppling.
Nästa förslag är att köpa en ny anslutningsslang till blandaren med bättre passande anslutning.

Edit: Med reservation för att jag inte är rörkrökare.
 
  • Gilla
Bruk
  • Laddar…
Krilleman
Vad är det för blandare som har en sådan anslutning med utvändig liten gänga? :thinking:
 
Krilleman Krilleman skrev:
Vad är det för blandare som har en sådan anslutning med utvändig liten gänga? :thinking:
Jag tror det rör sig om en Camargue från Bauhaus.
 
Är inte den lilla delen den som ska IN i blandaren? Borde vara två anslutningslangar typ M10 till R10 eller vad det heter?
 
Nä den lilla är andra änden från blandaren. Kanske finns ballofixer med r15 r10 istället för r15...
 
B Bruk skrev:
Kan du inte skruva loss hela anslutningsslangen från blandaren och skaffa något sånt här i rätt dimension?
[länk]
Det är ju såklart en bra tanke, tackar för tipset!
 
Jag tror DTanner skrev det först iofs ;)
 
B Bruk skrev:
Jag tror DTanner skrev det först iofs ;)
Sant, det är nog jag som läser för snabbt i min iver att finna en lösning som blir klar innan midsommarafton... (Det ursprungliga löftet...)
 
Man blir ju nyfiken på vilken lösning du valde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.