Jag undrar om jag gjort bort mig nu...?:thinking:

Min ålderstigna pappa har haft en nyköpt mopedbil under en 3-årsperiod som han nu ska sälja.

Han backade på en bil i slutet av året och ärendet är inte avslutat ännu då den lilla skadan som blev på mopedbilen inte är åtgärdad ännu.

Jag har hjälpt honom med detta då han inte har bank-id eller mail. Och för att det skulle bli lättare att handha allting så skrev jag över fordonet på mig.(y)

Precis när jag postat ägarbytespappret så slog det mig: har jag torskat att få skadan åtgärdad av försäkringsbolaget i och med ägarbytet? :oops:
 
Har ni hunnit gjort någon anmälan till FB innan ni gjorde ägarbytet? Hur gick det med den bilen han backade på?
 
Mja...du tecknar ju en ny försäkring när du äger bilen, försäkringen är bunden till ägaren. Eftersom skadan inträffade när din far ägde bilen är det din fars försäkring och din far som sköter alla kontakter med försäkringsbolaget, det blir bara lite krångligare när han inte längre äger bilen. Du kan inte sköta ett gammalt ärende från förra ägaren och dennes försäkring gnom din nytecknade försäkring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.