Funderar på att dra tp i mina befintliga antennrör för att slippa fula kablar framme.
Nån som dragit antennkabel och tp i samma rör tidigare, problem eller störningar?
 
Går utmärkt så länge trådarna får plats fysiskt
 
mr_pettersson skrev:
Funderar på att dra tp i mina befintliga antennrör för att slippa fula kablar framme.
Nån som dragit antennkabel och tp i samma rör tidigare, problem eller störningar?
Blir jäkligt trångt om du ska dra i en antenn kabel och en datakabel i samma rör. om det är 16mm. Men har du en tunnare antenn tråd så bör det gå lite bättre..... vanlig 1.0 antenn trångt...
 
jepp därför jag uttryckte lite oro.

cat5e bör gå cat6 kan bli spännande
 
Får testa och se om jag lyckas.
Får ta till våld, vilja och vasselin...
 
Helt rätt och i brist på vasselin går det bra med såp eller diskmedelsvatten
 
jag avråder från såpa och diskmedel, köp en burk silikonspray och bås in lite i röret, det glider mycket lättare och ledningarna kommer inte att tokafast som dom gör med diskmedel och såpa
 
då har du haft för mycket såpa och för lite vatten i blandningen.
 
Jag har försökt byta ledningar som suttit i rören några år samt att jag har bytt miltal av gammla leningar mot nya och draget in miltals nya i nyinst. så i dethär fallet vill jag påstå att jag vet vad jag pratar om.
silikonspray ÄR i särklass bäst och en burk kostar inte många kronor på macken
 
Silikon är bättre men blandar du rätt så klibbar inte såpalösning fast.

Har dragit datakabel i tio år i såpade rör och jo jag har bytt en "viss" mängd gamla ibm typ1 mot cat5/5e och killarna som drog typ1 såpade alltid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.