Skruvade upp en Nexa brandvarnare i taket och slogs av vilken korkad konstruktion fästplattan har. Skruvhålen är avlånga, vilket gör att när man sätter fast eller lossar brandvarnaren genom att vrida den, följer fästplattan med en bit innan de avlånga fästhålen tar slut.

Finns det någon finess med detta som jag inte fattar?

Fästplatta för Nexa brandvarnare i tak med avlånga skruvhål och två synliga skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Z ZipLock skrev:
Skruvade upp en Nexa brandvarnare i taket och slogs av vilken korkad konstruktion fästplattan har. Skruvhålen är avlånga, vilket gör att när man sätter fast eller lossar brandvarnaren genom att vrida den, följer fästplattan med en bit innan de avlånga fästhålen tar slut.

Finns det någon finess med detta som jag inte fattar?

[bild]
Finessen är att om man försöker dölja andra fula hål/märken i taket mha brandvarnarens fästplatta och du beter dig som en pajas när du skruvar upp den så du preeeecis missar de där fula märkena så har du lite marginal att flytta den i och med de avlånga hålen. :crysmile:
 
C
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
har du lite marginal att flytta den i och med de avlånga hålen. :crysmile:
Jag tror också det är så de har tänkt, men det blir ju lite fel när spåren är tangentiella. De borde vara radiella för att ha en sådan funktion. Vilket dessutom skulle hindra plattan från att vridas.
 
Aldrig upplevt det problemet, men jag brukar använda skruv med rätt storlek på skallen.
 
  • Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
Lite urspårning städad
/Mats
Moderator
 
Finns magnetplatta till brandvarnare
 
Sitter skruvarna ordentligt händer ju inte det.
 
  • Gilla
b_hasse
  • Laddar…
Hur ofta tar ni ner brandvarnaren för att byta batteri, vart tionde år?
Big deal!
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.