Hej!

Jag söker erfarneheter från någon/några av alla er som har byggt eller ska bygga i området Gröngarn i Enköping.

Vilken hustillverkare har ni valt och hur har det fungerat med markarbetet. Jag antar att ni har pålat så jag undrar vad har kostat?

Hälsningar
Christina
 
Har inte byggt på Gröngarn och ska det inte heller. Dock är vi på gång att bygga i Grillby utanför Enköping. Kul med fler från samma trakt. Är du från Enköping sedan tidigare?
 
Vi kommer från Skutskär och det är visserligen Uppland det också, men den norra delen. Det ska bli kul och prova något nytt och om allt flyter som planerat så ska vi kunna flytta i sommar före skolstarten. Vi har varit och tittat i Grillby och det såg fint ut, men vi är i behov av att kunna pendla med tåg och buss åt olika väderstreck så bl a därför blev det Gröngarn. Bor ni i Enköping eller Grillby redan?

Problemet med att komma som ny är att vi inte har några kontakter och eftersom vi inte bor i Enköping så har vi svårt att övervaka bygget. Så det vore kul att få ta del av andras erfarenheter, t ex vilken hustillverkare har ni valt och vem har ni anlitat för markarbetet? När ska ni börja bygga?

Må så gott och lycka till!
Christina
 
Vi kommer från Enköping från början men bor inte där just nu utan i Sundbyberg. Vi ska bygga ett Trivselhus men börjar inte förrän nästa år och huset beräknas stå klart i slutet av nästa år. Vad ska ni bygga för hus?
 
Val av hus är inte klart än men som det ser ut nu så ska vi försöka välja mellan Eksjöhus, LBhus och Götenehus. Förhoppningsvis ska det lösa sig ganska snart så att huset hinner bli klart i sommar.
 
Christina kolla med Björklidenhus dom har sin fabrik utanför Enköping kolla även deras hemsida,
Dom har visst byggt något hus på Gröngarn
www.bjorklidenhus.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.