Vilken färdigställandegrad hade du tänkt dig? Att köpa en stomme och montering får du under miljonen hos många leverantörer, ska du sedan ha färdigställt med el, avlopp och tapetsering så drar det gärna iväg.
 
Håller med robban där. Det finns ganska många leverantörer som kan leverera stommonterade hus under millen. Ex Lb- Hus, Myresjöhus, Värsåsvillan, Borohus, faluhus. mfl beror kanske vad ni tänkt er mer men e det bara stommontering som e i olika omfattning från olika leverantörer, så tycker jag att ni borde kontakta dom som e intressanta och gämföra vad som ingår i just deras stommontering. :)
 
Vilken typ av hus vill du ha? Hur stort?

Det finns massor med företag som kan leverera för under en miljon men är det ett hus som du har tänkt dig?
 
Då ska det inte vara några som helst problem att hitta något under det pris ni önskar. Ring runt och hör med leverantörerna.
 
Det är ju jättesvårt att veta vad ni vill ha, hur ni vill att huset ska vara byggt, standard osv. Man vill ju inte bara kasta ur sig EN leverantör som kanske inte erbjuder det ni vill ha!
 
Låt oss leka med tanken att du vill bestämma helt eller till stora delar hur huset skall se ut. Leverantören skall "bara" bygga stomme och montera den på en grund som någon gjort. Framgår inte om du vill ha tak på plats, fönster och dörrar etc. så det måste denne någon göra också.

Om vi nu bara har husresningen kvar och struntar i allt annat och om man som jag gillar utmaningar så skulle jag ringa runt lite, prata med vänner och de som är i byggsvängen för garanterat så hittar du en mindre lokal "någon" som bygger ihop hus på vintern och driver brädgård eller liknande på sommaren.

Hittar du en sån "någon" får du ett hus som ser ut som du vill, som du är ensam om, och som garanterat inte kostar skjortan. Sen tar det bara ett par r innan du gjort huset klart själv förstås men det blir ju bra - och roligt ;-)

Letar själv efter fritidshus och har hittat flera intressanta alternativ. Ett är www.fastwoodtimber.se från Färila men det finns som sagt massor...

Lycka till med ditt letande, själv har jag letat i två år... ::)
 
Hej linnis.
Jag kan rekommendera våran leverantör och det är Svenskamodulhus.
Vallsjöhus har jag bekanta som har bra erfarenheter av med.
testa med dessa.


Häls Niclas
 
Hej,

Jag tycker absolut du skall ta kontakt med Allmogehus, www.allmogehus.se , i Udevalla. Vi har haft ett gott sammarbete med dem och har precis skrivit kontrakt med dem. De var klart billigast av alla + att Ove är kanon att ha o göra med. De är väldigt flexibla och har kunnat lösa alla våra önskemål.

Vi har vi själva ritat vårt drömhus. För själva hussatsen, utan något invändigt såsom kök, badrum, golv mm har vi landat på 680.000kr, dock så ingår en frånluftsvärmepump i detta priset och även en centraldammsugare.

Lägg sen till ca 35000+moms för deras stomresning som tar mellan 2-3 dagar beroende på husstorlek.

Vi har burspråk i köket och vardagsrummet, samt saxtak i vardagsrummet. Huset är 5 rum o kök på ca 135 kvm, enplanshus.

Du är välkommen att ta kontakt med oss om du vill ha svar på mer detaljer. Vi har en hemsida om våra djur, där kan man gå in och läsa på bloggen om huseriet, längre fram kommer en hemsida om allt som rör bygget.

Vår hemsida: http://www.sabelpoot.se

Mvh Linda o Henrik
 
Kan rekommendera att titta på Hudikhus också. Stor valfrihet gällande vad du vill ska ingå i köpet!
Jakob
 
nej det är jag inte, men tycker att smartstart är ett prisvärt bra alternativ. Tittar fortfarande på några andra alt. bl.a ugglan-serien från Lb, Hjältevadshus, egna hem & kvadraten.
 
Som jag skrev i mitt inledande mail så tycker jag inte att det är lönt att välja ut EN innan man har kollat med alla. Gör en detaljerad offertförfrågan och sänd till många.

Bara en stomme med montering kan väldigt många husleverantörer klara av. Det är om ni vill ha en fullständig och avancerad materialsats som det kan bli lite knivigt, särskillt om du också ska få med grunden i samma pris.

Mitt råd är att först bestämma sig för vad man söker och sedan se vilka/vilken som kan leverera det till bästa pris/prestanda.
 
:)Olyckligt ordval, då jag inte tecknat kontrakt.
 
Ordvalet hade ett skäl. Det fanns andra som tyckte ni redan nu skulle begränsa er och välja EN leverantör. Ett osedvanligt dumt råd tycker jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.