Jag är nöjd Cylindaanhängare åtminstone för disk-, tvättmaskin och torktumlare.
Brukar köpa näst dyraste modellerna som har lite praktiska finesser men inte till överdrift.
Tyvärr får man ju inte ta med maskinerna när man flyttar så det har blivit ett par uppsättningar genom åren.

Asko är vad man brukar få om man köper hos Elgiganten för de tar dem från Norge. Norsk text på luckan, t.ex "avspylning" och 3/4" koppling istället för normal 1/2" på vattnet (kom ihåg att pruta en 50-lapp för adaptern).
 
Mina erfarenheter av Cylinda är att de är bra på disk och tvätt men inget annat. Deras diskmaskiner har suveräna korgar! Tvättmaskinerna som jag haft har varit mycket hållbara och av bra kvalité.
Däremot ska man inte köpa deras kyl och frys sägs det, med de har jag personligen ingen erfarenhet av.
 
Helt ärligt är cylinda de värsta virvarorna jag har haft. Alltid något fel med antingen mjukvara, hårdvara eller användbarhet. Om jag startar tvättmaskinen och glömt lägga in ett plagg: synd... luckan är låst till ett helt programm har körts och det kortaste programmet är 12 minuter som sedan blir över 20 minuter av någon konstig anledning. Kökshällen jag har är cylinda induktion och bränner sönder alla non stick pannor och har superojämn värme. Torktummlaren luktar alltid bränt vad jag än rengör och fixar. Uselt måste jag säga. KÖP INTE CYLINDA. Finns så mycket bättre där ute. Vill du spara pengar är cylinda också fel för de går isönder fort och behöver bytas ut. Ren vitvarufälla!
 
A
makkenr95 makkenr95 skrev:
Helt ärligt är cylinda de värsta virvarorna jag har haft. Alltid något fel med antingen mjukvara, hårdvara eller användbarhet. Om jag startar tvättmaskinen och glömt lägga in ett plagg: synd... luckan är låst till ett helt programm har körts och det kortaste programmet är 12 minuter som sedan blir över 20 minuter av någon konstig anledning. Kökshällen jag har är cylinda induktion och bränner sönder alla non stick pannor och har superojämn värme. Torktummlaren luktar alltid bränt vad jag än rengör och fixar. Uselt måste jag säga. KÖP INTE CYLINDA. Finns så mycket bättre där ute. Vill du spara pengar är cylinda också fel för de går isönder fort och behöver bytas ut. Ren vitvarufälla!
skiljer faktiskt lite beroende på var dessa är tillverkade
 
electroluxaren skrev:
skiljer faktiskt lite beroende på var dessa är tillverkade
Du menar att det är skillnad på Cylinda och Cylinda? Beroende på var produkterna tillverkats? I så fall har man totalt misslyckats med sin kvalitetssäkring och därmed spolat ner sitt varumärke i toaletten... Vilket jag iofs påstod i den här tråden för 11 år sedan.
 
A
nä de har nog koll på kvaliteten allt.
kunden får vad den betalar för
 
Läs historien om Cylinda på Wikipedia, jag tror den är korrekt beskriven. Man förstår att kvalitén kan ha förändrats väsentligt genom åren. Men jag blev inte klok på vem som äger varumärket idag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asko_Appliances
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.