Hej,
Har en ganska nyinstallerad Worx Landroid 791.e som till en början gick ganska bra. Visst, lite småfix och tillrättning av detaljer men med tanke på en ganska krånglig utformning av gräsmattan ändå positivt.
Men nu orkar den inte hem längre. Stannar i princip vid varje körning med allt från 2m till 75m kvar till laddstationen och är då helt död.
Någon som varit med om något liknande och har några bra tankar och ideer?

Till saken hör att den förra helgen, pga klantiga ägare, körde på körde på vattenslangs vagnen och troligen eftersom det inte blev något hårt motstånd sköt den framför sig och såpass att den slet av Gardena hanen på vattenutkastaren innan den stannade. Kan detta ha haft sönder någon servo/driv motor eller liknande? Den går helt ok när den klipper och jag märker ingen skillnad där mot innan.
 
Stannar den alltid eller orkar den hem ibland?
Hur gammalt är batteriet?
 
Ganska säker på att det är varje gång. Lite svårt att säga till 100% om den klarat en runda under dagen när jag varit på jobbet men vad jag sett så är det varje runda.
Batteriet är "nytt" precis som klipparen som installerades för en månad sedan men klipparen köptes på utförsäljning i höstas och har säkert stått 1-2 år hos försäljningstället.
Provade att sätta i ett nytt (2,5Ah istället för 2,0Ah) i dag på morgonen som vi hade i reserv till Worx klipparen i stugan.
Om det gjort någon skillnad kan jag meddela i kväll.
 
Redigerat:
Man
G Ganntrader skrev:
Stannar den alltid eller orkar den hem ibland?
Hur gammalt är batteriet?
Man ska väl inte ropa hej än men igår gick klipparen hela dagen obehindrat efter batteribyte!
Kanske kan vara så att problemen ibland kan vara enkla ändå...
Återkommer efter någon dag till. Dock lite förvånande att ett "nytt" batteri är kass även om det stått något år i handeln.
 
Om det har stått så länge att det blivit helt urladdat kan ett batteri ta mycket stryk.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
G Ganntrader skrev:
Om det har stått så länge att det blivit helt urladdat kan ett batteri ta mycket stryk.
Jo, det är ju så det ju. Det som förvånade mig och som gjorde att jag inte hade så stora förhoppningar (om det nu fungerar vill säga, vill nog se det någon dag) är att den gick ok i några veckor. Men det var väl sista "juicen" kvar kanske....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.