Jag har ett ca 10 kvm stort uterum med 3 väggar glasade. 2 stora dubbelskjutdörrar, 2 stora skjutfönster, 3 stora sidorutor samt 3 mindre. Trägolv som står på plintar. Ca 30 cm högt. Under är det småsten. Taket är av räfflad plast. Takbjälkarna är gediget byggda så det ser ut som man kan lägga tak och isolera under. Nu är min fråga, måste jag byta ut alla glaspartier till vinterisolerade? De är ju hiskeligt dyra... Måste man isolera golvet underifrån? Eller bryta upp träplankorna och isolera ovanifrån?
Tacksam för all respons!
 
Jag hade börjat med väggar, tak och golv. Sedan levt med det genom en vinter och sett hur illa det blir. Det handlar antagligen främst om snålblåst och kostnader för uppvärmning, lite som att bo i ett jäkligt gammalt hus med gamla fönster.
Om du kommer fram till att det blir för kallt har du åtminstone förlängt säsongen, till ganska lågt pris. Sen är det bara att börja spara och byta ut fönstren lite i taget när det finns pengar över.

Om du kommer åt kan du antagligen isolera underifrån, det ser jag inget hinder med.
 
  • Gilla
AnnaMalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.