Det här var knivigt. Ska montera bort trappan men vet i tusan vilken del som ska bort först? Allt sitter ju liksom in i vartannat. hjälper nog inte heller att golvet på bottenvåningen en gång i tiden är höjt med ca 3cm med flytspackel.

några tips innan jag tar fram tigersågen och slaktar. (Hade ju hoppats att sälja den på blocket)

Trappa inomhus som ser ut att vara svår att montera ner på grund av sammansatta delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av trätrappa med komplicerad montering där delar är sammanfogade med väggen och märkta för demontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa av trä med utmanande demontering, damm och en ensam utstickande spik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översiktsbild av en delvis nedmonterad trätrappa med spån och byggmaterial på stegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Försöker minnas hur trappan i vårt förra hus såg ut. Det var från 30 talet. Har för mig att stegen var inskjutna bakifrån på vangstycket. Plan och sättsteg var spikade i varandra.
 
fgo fgo skrev:
Försöker minnas hur trappan i vårt förra hus såg ut. Det var från 30 talet. Har för mig att stegen var inskjutna bakifrån på vangstycket. Plan och sättsteg var spikade i varandra.
Precis. De är spikade av bara den.. har försökt banka översta steget bakåt/ur men sitter som järnet. Börjar misstänka att det är limmat alt suttit så länge att det inte kommer loss
 
  • Gilla
laban2
  • Laddar…
Delvis demonterad trätrappa i en byggmiljö med synliga spikar och omgivande konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa under konstruktion med verktyg och oavslutat arbete, spikpistol och borrmaskin syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete på en trätrappa med avlägsnade trappsteg och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Update. Så här gör man

Den var ihopspikad och sen ställd på plats så det var omöjligt att få bort den. Eller, ja det hade ju gått att lyfta bort den om man rivit allt runt o kring
 
  • Haha
fgo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.