Tyvärr inte!! Alla andra projekt jag har hållt på med har dragit ut så mycket på tiden att jag tyvärr inte hunnit med planket ännu....

MEN DETTA ÅRET SÅ..... :D:D

Detta året är det faktiskt bara (nästan....) planket som finns med i planeringen! Så det kommer ha prio ett. Tanken är att sätta fart med det runt maj/juni!

Problemet med att det drar ut så på tiden är att jag hinner ändra mig 1000ggr för hur det ska se ut! Jag har nämligen svårigheter med att bestämma mig kring saker o ting.. :crysmile: Men det kommer bli ganska likt det jag lagt upp här tidigare iaf. :)
 
Nu är det juni, några bilder? :)
 
Håller på med det nu. Så det kommer under veckan om jag kommer ihåg... :)

Dock så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig ändå. Så det är inte 45mm ribbor hela vägen. Jag har satt 11st 28x120 liggande och sedan avslutat med 8st rader 28x45 högst upp!
Anledning är helt enkelt att vi ville ha mer insynsskydd än vad det skulle blivit med bara liggande ribbor.

Däremot har jag byggt ett staket med liggande 45mm ribbor ut mot skogen om det är inspiration för liggande 45 du vill ha? :)
 
Ok, dags för lite uppdateringar... planket blev klart för ett tag sedan men inte hunnit uppdatera. Så här kommer lite bilder:

Nybyggt plank med horisontella ribbor i en trädgård, gräsplan och blommande växter i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt träplank med vertikala ribbor i en trädgård, närmare en gräsmatta och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt träplank med vertikala och horisontella ribbor i en trädgård, med utrymme för en framtida grind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt trädgårdsplank av trä med horisontella ribbor och en framtida plats för grind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen färdigställt träplank med horisontella ribbor och stolpar i trä, redo för dekorsten och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen färdigställt träplank med horisontella ribbor längs en uppfart, intill ett vitt hus och garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen färdigställt träplank vid en husfasad med gråsten och byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt träplank bredvid en grusgång med konstruktionsmaterial och röda hinkar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall göras en grind på framsidan som matchar med det övriga. Men annars tror jag allt är mer eller mindre helt färdigt! :D(y)
Blev ju inte riktigt som jag hade tänkt med liggande 45 ribbor dock, kom fram till att jag helt enkelt ville ha en lösning som håller sig i många många år utan risken för att det skall vrida sig och bli fult med tiden. Blev ändå väldigt nöjd med slutresultatet. Skall till lite dekorsten längst in mot planket och lite växter så ska det nog bli toppen.

Kanske kommer vi måla det framöver. Det får vi se... :)
 
  • Gilla
Sockblomma och 7 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Bra jobbat.
 
Lite fler bilder...
Trädgårdsstaket av träslattor med varierande öppenhet på en välklippt gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trästaket med horisontella plank och integrerad ribbad sektion samt en modern utomhuslampa på stolpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagd stenstig längs med en nybyggd trästaket i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sockblomma och 3 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.