kristofer12345
Hej alla!

Vi har tänkt och tycker att det blir mycket snyggare o putsa denna sten mur med ett fundament under stenarna till helavit putsad slät mur , till huset kommer passa bättre och sedan med en liknande grind som bifogas här ..vill ha så många åsikter som möjligt?! Tackar!!
 
  • Utsikt från bil av stenmur med fundament framför rosa hus och en gatlykta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Helvit putsad mur med en modern svart grind framför ett hus, omgiven av gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EvaMLin
Blir snyggt med putsad mur. Samma färg som på huset? (Det ser lite rosa ut, kanske solen färgar fasaden?)
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
EvaMLin EvaMLin skrev:
Blir snyggt med putsad mur. Samma färg som på huset? (Det ser lite rosa ut, kanske solen färgar fasaden?)
Ja det är solen ! Ja tror det
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
K Keld skrev:
Kanske gjuta /putsa fuskstolpar för att få lite liv i muren.
Länk på vad jag menar:
[länk]
Inte bästa exemplet för erat hus som ju är lite modernare. Tänk som den muren fast utan torn på och en mer diskret kröning.
Jag förstår, en bra idé
 
Hemmakatten
Vitputsad mur är klockrent. Den typen av grind inte lika klockren. En smidesgrind i lite mer klassisk design passar huset bättre.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Ja tänker mig det, har börjat ett 1 m test på ena galveln av muren , gick åt hela 3 säckar o bara fylla igen springor o slamma muren plus att det ramla av hels tiden så ett jävla skitjobb detta blir med 2 st murar en 18x2 m o den andra 25x2 m , jizez , problemet är att jag har putsspruta men det klistrar inte lika bra fast med den , då behöver det en bra räfflad o slammad yta o inte sten. Var mkt lättare o kasta på det lite hårdare...men man ser redan med puts att det blir snyggare,,

Ok inte? Jag ville ha en mer modern look ! Därav grindmodellen, o sedan likanande glad på balkongen, men aa vi får se inte rikgit bestämt än!
 
  • Bild på en mur med nyligen pålagd puts på ena sidan bredvid ett svart smidesstaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Testområde av mur med färskt, grovt påfört puts bredvid en stenmur och svart järngrind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Testputsning på en stenmur med ojämn yta av putsat material vid en grind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
..sen var jag ute efter lite mer insynsskydd..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.