Hej
har en gammal linerpool som säkert inte använts på 20+ år har inget intresse att r enovera den men funderar på att bygga en altan över den.
nu ligger det endast zinkplåt över poolen och det samlas en del vatten i poolen.

frågan är: måste jag riva poolen och fylla igen den med massa eller finns det någon bra lösning att bygga altan över poolen?

det kommer ju samlas vatten i poolen med altanen över
Måste jag pumpa bort vatten eller finns det vattentäta altanbrädor?
poolen är 4*8 meter.
 
Jag skulle troligen borrat hål i botten och sedan byggt altanen med stöttor där det är djupt. Men det finns ju risk för smådjur som ramlar ner. Knepigt!
 
Hur ser det ut runt den? Går det att göra
Hål o leda ut vatten naturligt från den?
Om ja skulle jag göra det sedan låta plåtarna ligga kvar och bygga altan över den
 
P Plutus skrev:
Jag skulle troligen borrat hål i botten och sedan byggt altanen med stöttor där det är djupt. Men det finns ju risk för smådjur som ramlar ner. Knepigt!
sen är ju frågan vad jag gör med allt vatten som kommer samlas i poolen..
känns ju sådär att pumpa vatten varje vecka
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Hur ser det ut runt den? Går det att göra
Hål o leda ut vatten naturligt från den?
Om ja skulle jag göra det sedan låta plåtarna ligga kvar och bygga altan över den
en fundering som jag har är om man vinklar plåtarna så att vatten leds ut på gräsmattan

poolen är säkert 1.5 m djup så vet inte hur man leder ut vatten naturligt..
 
Hej. Intressant fråga, sitter i samma situation. Hur gjorde du till slut med poolen?
 
Bokilito Bokilito skrev:
Hej. Intressant fråga, sitter i samma situation. Hur gjorde du till slut med poolen?
Hola Bokilito!

Fortfarande i projekteringsfasen

Har haft funderingar på att bygga med stora limträbalkar och ha över och på det sättet slippa ha plintar i poolen.
Är din pool 8×4 m?
 
Japp 8x4 m. Den är inte gammal ca 8 år. Tog precis över huset med denna. Full med vatten är den men med små barn vågar jag inte chansa att göra den användbar närmsta 5 åren. Tänkte sätta plank över vinterplåten så det ser någorlunda ut.
 
Bokilito Bokilito skrev:
Japp 8x4 m. Den är inte gammal ca 8 år. Tog precis över huset med denna. Full med vatten är den men med små barn vågar jag inte chansa att göra den användbar närmsta 5 åren. Tänkte sätta plank över vinterplåten så det ser någorlunda ut.
Köp annars ett pooltak och så är det säkert men samtidigt användbart?
Du kan låsa taket och så bara öppna när vuxna är med, egen pool är fantastiskt för vattenvanan för barn.
 
  • Gilla
Bokilito och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.