Ebay tyskland har ett batteripack som är tillverkat "för" Husqvarna som passar i plastlådan för ditt gamla batteri. det är på 12v 6Ah och kostar 500-600sek.
 
Jag måste rätta mig själv... det är Ö&B som har AA batterier för 50kr/4st
 
P
J jocke d skrev:
Går att köpa för ca 600 kr på flera siter på nätet (jag köpte senast från batteryupgrade.se - dock var det fel värde på tempgivaren som jag fick flytta från ett gammalt batteri). Det funkar också att köpa 20 st NiMH AA batterier på Jula för 50 kr/4st och löda ihop. Ikea har också samma AA batterier men tar 70 kr/4st. Eller orginal för ca 1800 kr går ju också att beställa.
Intressant beställde ett sånt från Batteryuppgrade men fick det aldrig, men fick pengarna tillbaka. Beställde ett likadant från Batterikungen men det funkar inte. Hur reagerade din klippare med den felaktiga tempgivaren?
 
Den gick in i laddstationen, men vände ut igen direkt för att sedan göra ett nytt försök att gå in i laddstationen osv.
Har för mig att det korrekta värdet vid 20 graders temperatur ska ligga kring 55 kohm. Den felaktiga tempgivaren gav då ca 11 kohm.
 
P
J jocke d skrev:
Den gick in i laddstationen, men vände ut igen direkt för att sedan göra ett nytt försök att gå in i laddstationen osv.
Har för mig att det korrekta värdet vid 20 graders temperatur ska ligga kring 55 kohm. Den felaktiga tempgivaren gav då ca 11 kohm.
Precis så gör min med, kan du förklara vilket som är tempgivaren? Jag är inte så duktig på elektronik, bättre på starkström, har dock hanterat lödkolv ibland!
 
Mät mellan stift 4 och 6 i batterikontakten (blå och grön på ett orginalbatteri) så ser du vilket motstånd du får. Följ sladdarna så ser du var motståndet sitter och ev byt det om det ger felaktiga värden.
 
P
J jocke d skrev:
Mät mellan stift 4 och 6 i batterikontakten (blå och grön på ett orginalbatteri) så ser du vilket motstånd du får. Följ sladdarna så ser du var motståndet sitter och ev byt det om det ger felaktiga värden.
Samma här original ligger på 54kohm och det nya på 11. En annan skillnad är att mina gamla är på 4400 mAH det nya på
4000 mAH men det bör väl funka ändå?
 
P
Demonterat originalbatteri med seriekopplade celler och anslutningskabel på verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jocke Vad är det mer för små prylar mellan cellerna på originalbatteriet?
 
Redigerat:
Antalet amperetimmar avgör bara hur lång tid AM kan jobba, jag köpte ett på 6Ah från Tyskland för ett par år sedan och då var den ute märkbart längre tid. Komponenterna på originalbatteriet verkar vara lite skyddsdioder mm som man klarar sig utan.
 
P
Bytte motståndet och ännu så länge står han kvar i laddaren, får se vad som händer. Tack för hjälpen. Kanske behäver mer senare:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.