Garderobssnickarn
Hej!

Jag har precis börjat att renovera ett gammalt borrskruvstycke som hängde med ett borrstativ jag köpte på blocket.

Kvalitén känns bra, skruven var lagrad med tvåradigt kullager.

Det finns en märkning, har försökt att komma fram till tillverkarens namn men jag går bet. Är det någon som har en idé vem det kan vara?
 
  • Ett gammalt grönfärgat borrskruvstycke på silverfärgat bricka med rost och slitage, under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en märkningsetikett på ett gammalt borrskruvstycke med texten "TVD:80-CSM-243160" och okänd logotyp.
Kan det vara tjeckiskt?
 
Garderobssnickarn
H heimlaga skrev:
Kan det vara tjeckiskt?
Ja det skulle det kunna vara. Ska göra ett till Google försök.
 
Rickard.
Har en som är väldigt likt i allt förutom handtaget, kan försöka komma ihåg att se om det går att hitta något på min nästa gång jag går ut i garaget.
 
Garderobssnickarn
Violina Violina skrev:
[länk]
Det där var väldigt lika. Tror det är det. Var ett trasigt gummi handtag som jag tog bort.

tack!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Garderobssnickarn
Rickard. Rickard.ag skrev:
Har en som är väldigt likt i allt förutom handtaget, kan försöka komma ihåg att se om det går att hitta något på min nästa gång jag går ut i garaget.
Gör gärna det!
det satt ett trasigt gummihandtag på mitt som jag tog bort.
 
Garderobssnickarn
För några dagar sedan började jag på renoveringen av skruvstycket.
Hittills har jag rengjort delar, slipat glidytor, tagit bort rost samt färg.

Nästa steg blir att maskera och sedan måla.
Tänkte måla med Bengalack (ral6011).
 
  • Rengjorda delar av skruvstycke på en rund bricka, redo för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete av ett skruvstycke med borttagna färg och rost på ett verktygsbord med diverse verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat skruvstycke rengjort från rost och färg, placerat på röd bakgrund, redo för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat skruvstycke utan rost och färg ligger på en bricka, förarbete för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Rickard.
Har kollat upp mitt och gjutningen är helt identisk men i övrigt så skiljer lite i detaljerna så min gissning är att jag har en annan modell bara. Har en liknande skylt som din men inget som antyder mer tydligt om land eller fabrikat. Någonstans i Sovjet kanske?
 
Garderobssnickarn
Rickard. Rickard.ag skrev:
Har kollat upp mitt och gjutningen är helt identisk men i övrigt så skiljer lite i detaljerna så min gissning är att jag har en annan modell bara. Har en liknande skylt som din men inget som antyder mer tydligt om land eller fabrikat. Någonstans i Sovjet kanske?
okej, kul!

ja det verkar vara från Öst.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.