Anlitade en firma som la ny papp på den befintliga på vårat garage. Taket hade hade sen tidigare ganska dålig lutning mot brunnen. Och det bildades vattenansamling på ett ställe på taket.

Nu med den nya pappen så ser det ut som att det är ännu sämre lutning på mot brunnen, tycker det ser ut som att brunnen har höjts upp jämfört med tidigare.

Företaget skulle inte ändra lutning på taket, det skulle bli för kostsamt för oss. Men jag hade ju inte tänkt att lutningen skulle bli sämre mot brunnen. Laddar upp före och efter bilder. Garagetak med ny lagd papp och svag lutning mot brunnen, vattenansamling syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garagetak med ny papp och synlig vattenansamling nära brunnen, rullar med papp vid gaveln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Platt tak med gammal takpapp och vattenansamling, lutning mot brunnen synes dålig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garagetak med ny lagd papp och vattenansamling runt en högre brunnen, skuggor av personer syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flat garagetak med vattenansamling och speglad svensk flagga, indikerar dålig lutning mot avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på vattenansamling på ett tak med ny papp, spegling av träd i vattnet och synliga ojämnheter mot avloppsbrunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny lagd takpapp på ett garage med vattenansamling och en synlig avloppsbrunn som verkar förhöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenansamling på garagetak med ny lagd papp, dålig lutning mot en synlig brunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Rickard.
Det är tyvärr så det blir eftersom nya brunnen bygger högre än resten av taket, helt normalt och ofrånkomligt om man inte gör stora åtgärder såklart.
 
Detta är en fråga jag stöter på mer eller mindre dagligen i mitt arbete som arbetsledare på takföretag.

1. Nej, det är väldigt svårt att göra något åt lutningen, visst kan man remsa i extra papp i gropar, men i slutändan skjuter man bara vidare vattnet. vad jag kan se är det inte mer än 1cm vatten stående där?

2. Enligt bygg AMA får det stå 3cm vatten på papptak utan att det påverkar livslängd eller täthet.

3. Enda rätta sättet att bli kvitt stående vatten är att bygga fall på hela taket, och jaa det är kostsamt .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.