Någon som kan råda mig Ang ett ett gammalt Bosch larm Mont 2005. Vi skall snart få fiber till vårt hus och
då kommer det inte att fungera till larmoperatör om man inte införskaffar en ny gsm sändare typ Dalm 1000.
Tycker att denna sändare är för dyr . Egentligen var tanken att byta larmet men sitter fast med ett avtal till
larmoperatör 2 år till. Vad göra ??
 
C
Ingår larmet i larmoperatörstjänsten, eller är det en sådan "paketlösning" du avser att byta till?
Annars låter det väl som ett bra tillfälle att byta ut centralen?
Alternativt kolla på en billigare larmsändare (antar att den huvudsakliga egenskapen här är något som simulerar en analog telefonlinje?): https://lasshop.se/produkt-kategori/larmsandare/
Eller accepterar inte larmoperatören något annat än Dalm?
 
Jag hade tänkt att byta till Alert larm men får tänka om för att jag har avtalet till larmtjänst 2 år till , 2000 per år. Har även funderingar på att byta centralen till spc 4320 som operatören rekommenderar . Bosch larmet är trådat
 
C
Tappen Tappen skrev:
Jag hade tänkt att byta till Alert larm men får tänka om för att jag har avtalet till larmtjänst 2 år till , 2000 per år. Har även funderingar på att byta centralen till spc 4320 som operatören rekommenderar . Bosch larmet är trådat
Vad hindrar dig från att byta centralen redan nu då?
 
Om det inte går att köra larmet över IP-telefoni så är det väl bättre att betala 4000 kr till din nuvarande larmop. och bryta avtalet och få ett nytt larm som man vill ha än att köpa på sig saker som sedan inte behövs.
 
Tappen Tappen skrev:
Någon som kan råda mig Ang ett ett gammalt Bosch larm Mont 2005. Vi skall snart få fiber till vårt hus och
då kommer det inte att fungera till larmoperatör om man inte införskaffar en ny gsm sändare typ Dalm 1000.
Tycker att denna sändare är för dyr . Egentligen var tanken att byta larmet men sitter fast med ett avtal till
larmoperatör 2 år till. Vad göra ??
Till mitt gamla DSC larm köpte jag en sådan här, fungerade direkt, bara koppla in.
https://www.kjell.com/se/produkter/...gXrsJm1M7McPWN82I2saAolLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.