Hej!

Vill installera en badrumsfläkt i badrummet.

Besiktningsmannen rekommenderade fresh eller pax.
Tänkte köra med fresh.
Den ska gå konstant och behöver inga extrafunktioner. Nån som har bra erfarenheter av nån?

På andra sidan ventilationshålet är det en liten glipa mellan hus och garage. Kan inte komma åt den andra sidan på utsidan (om jag inte borrar hål i garaget på precis rätt ställe.)

Ska man dra något sorts rör eller är det bara o smäcka upp fläkten och nån täckplatta runt om?

Elen ska göras av behörig elektriker har jag hört.

Hålet är 15x15 cm.

Tack på förhand
Mvh Seb
 
  • Ventilationshål ovanför tvättmaskin i badrum, intill upphängd stång och vit elektrisk strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet ventilation hål i vägg med metallnät, synligt isoleringsmaterial och rörledningar, redo för badrumsfläktinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nyligen installerat en Fresh Intelleivent Sky, kan verkligen rekommendera den. inställd på kontinuerligt grundvarvtal. Reagerar på fukt och lukt höjer då varvtalet temporärt.
Jag skulle sätta en väggenomföring i ditt fall, blir ju en hel del fuktig luft som ska transporteras igenom. Glöm inte att det måste finnas tilluft också.
Soliduct har grejorna du behöver till bra priser, har handlat därifrån, allt till belåtenhet.
https://soliduct.se/catalogsearch/result/?q=fresh
 
Redigerat:
  • Gilla
Nilla i Koberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.