Hej,
lite konstig fråga men jag är seriös !

Vilken vattenspridare tycker era barn är roligast att vattenleka med?

Köpte en på Lidl idag som är veckans vara, men kom på att jag själv lekte med såndär i båge som går till vänster o höger. Det var så himla kul när jag o lillebror skulle springa igenom ,under o över. Samtidigt minns jag att jag kollade med avund på grannens som spred i cirklar.....

Lidls går nof runt runt i all evighet? Är det kul? Ja säkert, men man kanske kan ha ännu roligare. :)
 
Tänkte testa med barnen i helgen, men jag minns de klassiska oscillerande som roliga. Dvs som en Gardena Aquazoom eller liknande. Det går att springa igenom utan att bli för blöt, men också lekar som "springa under" osv. Den är mitt första val.

Ska även testa med en vanlig impulsspridare. Den kan vara kul att "jaga" vattnet som helt plötsligt vänder om och jagar en tillbaka.
 
  • Gilla
miis
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Tänkte testa med barnen i helgen, men jag minns de klassiska oscillerande som roliga. Dvs som en Gardena Aquazoom eller liknande. Det går att springa igenom utan att bli för blöt, men också lekar som "springa under" osv. Den är mitt första val.

Ska även testa med en vanlig impulsspridare. Den kan vara kul att "jaga" vattnet som helt plötsligt vänder om och jagar en tillbaka.
Hej, tack för ditt svar.
Precis! det var sånt som vi lekte med, oscillerande,,,,är det så det heter ;)
Då var vi iallafall två som minns dessa som roliga! (vad tyckte dina barn förresten?)
Det blir att returnera Lidls och köpa en oscillerande :D
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
M miis skrev:
Hej, tack för ditt svar.
Precis! det var sånt som vi lekte med, oscillerande,,,,är det så det heter ;)
Då var vi iallafall två som minns dessa som roliga! (vad tyckte dina barn förresten?)
Det blir att returnera Lidls och köpa en oscillerande :D
Inte kommit så långt än. Det blåste så mycket idag så vi gick till skogen och kastade kottar istället.
Femåringen uttrycker att impulsspridaren är den teoretiska favoriten "för den sprutar jättemycket vatten sådär swowowowowowschschsochsohcsohoschsoschhh" men jag tror nog att den yngre förmågan inte alls tycker den är kul. En oscillerande är ju ganska snäll och det tar tid att blöta ner sig ordentligt.

Annars skall man väl se till att få tag i en sån här
 
  • Gilla
miis
  • Laddar…
Tack ni båda för härliga tips, inkl kottarna (det lär vi ha massor av i skogen bakom!)

Dendär clownen har jag aldrig sett förut, man blir ju nyfiken om det går att bygga DIY med nån fotbolls-kon eller så?!

Bläckfisken såg jag någ på ICA! vore kul o höra från någon som har testat!
 
Bläckfisken tappar fort stadgan i tentaklerna, sedan ligger de bara på marken och sprutar vilket barnen inte uppskattar. Kan inte rekommendera den
 
  • Gilla
miis
  • Laddar…
Köp inte bläckfisken. Den tar slut fortare än du anar
 
  • Gilla
miis
  • Laddar…
S Skandiamannen skrev:
Bläckfisken tappar fort stadgan i tentaklerna, sedan ligger de bara på marken och sprutar vilket barnen inte uppskattar. Kan inte rekommendera den
Tack för infot! Ja, man behöver kanske inte komplicera till det med färgglada tentakler...., en gardena oscillerande ser inte så cool ut men den vattnar och man kan ju kul, två flugor i en smäll :)
 
  • Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Köp inte bläckfisken. Den tar slut fortare än du anar
Tackar! två emot bläckfisken!:surprised:
 
Vi köpte precis bläckfisken och ställer den på en uppochnervänd trädgårdskorg så den kommer upp en bit. Då fastnar den inte i gräsen och sprutar statiskt. Kanske blir värre sen dock...
 
  • Gilla
miis
  • Laddar…
Det blev en Gardena Oscillerande. I kassan började jag tveka då barnen kanske skulle trampa sönder den....det finns ju billigare varianter......men hursomhelst. Jätteglada barn o jag är nöjd. Ärendet avslutat!
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Uppdaterar det här ett år senare och det är högaktuellt här i värmen.

Den oscillerande är standardkul enligt ungarna. Det är dock en mer spännande faktor i en impulsspridare då den dels låter "psch psch psch pschsphscpshcsphcsphcspch" och vid lek går att justera så den inte bryter vattenstrålen utan mer skjuter en hårdare stråle som kan "jaga" och vända riktning.

Går ju även att kombinera med en såndär vattenspridare med rörelsedeckare som finns för att skrämma bort djur. Låt barnen försöka smyga förbi utan att spridaren upptäcker dom! :thinking::D
 
  • Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Uppdaterar det här ett år senare och det är högaktuellt här i värmen.
Å vad roligt att min favvotråd lever vidare!!
Tensiden, du är kungen av vattenspridarljud. Bara genom att läsa så får man en bild av hur vattenspridaren är.

Mina barn är lyckligt ovetande om att det finns en hel värld bortom oscillenande gardena som jag köpt.
Jag blir jättenyfiken på rörelsedekektorspridare.
tänk om det fanns vattenspridare som kunde kopplas till tex musik, så blir det fontän som ständigt byter styrka o kastform, sånna de brukar ha i vissa städer där barnen kan leka!!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.