Finns det några solpaneler som är att rekomendera och firmor som monterar? Lönar det sig om man ska byta tak att sätta upp samtidigt? Lönar det sig om man bor i Stockholm att sätta upp? Det jag vet är att det fortf. inte är så lönsamt i Sverige. Kommer det kanske celler med bättre prestanda?
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren och 1 till
  • Laddar…
Jag sitter just nu med samma fråga som du. Fick du några svar? Solcellsstödet upphör den 7 juli så jag skulle vilja hitta en bra leverantör innan dess. Jag lägger en bevakning här och hoppas att någon som har satt upp paneler kan lämna ett utlåtande.
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
blomknopp blomknopp skrev:
Finns det några solpaneler som..
Tråkigt att du inte fick svar tidigare. Inte investerat i solpaneler än MEN istället för lönsamhet är det 1. elräkningen blir absurt liten 2. värdet av huset går upp (det har studerats och skrivits om värdeökningarna).
 
  • Gilla
StansDad
  • Laddar…
S StansDad skrev:
Jag sitter just nu med samma fråga som du. Fick du några svar? Solcellsstödet upphör den 7 juli...
Grannen ska montera. Poly-kristallina solceller är lättast att få tag på - han ville helst ha mono-kristallina men går med det första av bra kvalite tillverkade i Sverige.

Delar med mig av lite tips - det är lättast och snabbast att ta in offerter för montering och solcellerna (el firmor tjänar ju extra på solcellerna), värst är om du köper cellerna separat vilket kan bli svårare att få monterat pga den förlorade vinsten på materialet (enligt granne).

Jag skulle undra om solcell stödet! Wow visste inte - men nu återstår frågan om ansökan ska in innan 7 juli? eller om ansökan plus allt; celler och montage varit betalda innan 7 juli?!

Hm vi som tänkte på solpaneler efter takrenoveringen..
 
  • Gilla
StansDad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.