Hej,

Verkar som att fogen runt golvbrunn och fläckvis i hela badrummet inte vill torka mellan duscharna. Badrummet är helt nygjort för några månader sedan. Golvvärme finns och bra ventilation. Har väntat upp till 3 dygn mellan duschar men det ser likadant ut. Haft plattsättare här som skrapat bort och lagt om fogen utan resultat. Någon som vet vad det kan bero på? Ser inte så vackert ut tycker jag.
 
  • Fuktig fog runt en golvbrunn i ett kaklat badrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktfläckar och spår efter fotsulor på en grå kakelplatta med synlig fukt i fogarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej torkande fog runt en golvbrunn i ett nygjort badrum med beige klinker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd badrummet normalt i ett år så ska du se att det jämnar ut sig. Vill du ha det obefläckat föreslår jag att ni inte använder det alls utan bara har det att titta på och nu försöker jag inte vara spydig eller otrevlig utan bara realistisk.
Alla fogar kommer att mörkna på golvet när man använt det ett tag.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
T
S Stefan1972 skrev:
Använd badrummet normalt i ett år så ska du se att det jämnar ut sig. Vill du ha det obefläckat föreslår jag att ni inte använder det alls utan bara har det att titta på och nu försöker jag inte vara spydig eller otrevlig utan bara realistisk.
Alla fogar kommer att mörkna på golvet när man använt det ett tag.
Jupp, vill man slippa ojämna fogar ska man ha plastmatta. All fog kommer med tiden att bli smutsig.......
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Tack för era svar, detta är dock inte smuts. Det uppkom efter första duschen. Alla fogar blir mörka när dom blir blöta men torkar och återgår till ljusa. Men på vissa ställen torkar det aldrig upp. Haft plattsättare här som också kliar sig i huvudet och inte förstår vad som är fel. Därav frågar jag här :)
 
Jo men låt det vara så då..... Med normal användning hinner det antagligen inte torka ut helt iallafall.. Det skadar liksom inget på det viset.
 
Att det inte skadar är jag medveten om. Det är rent utseendemässigt inte snyggt tycker jag och därför undrar jag om någon vet anledningen till att det blir såhär.
 
För att det trots allt inte torkar närmast brunnen? Jag förstår att du inte tycker det är fint och det verkar ju vara därför det känns värst. Inte att det är blött i sig? Som jag redan skrivit så kommer alla dina ljusgråa fogar vara mörkgråa ändå efter normal användning.
Enda sättet att slippa det är ju att foga om med jämna mellanrum.
 
S Stefan1972 skrev:
För att det trots allt inte torkar närmast brunnen? Jag förstår att du inte tycker det är fint och det verkar ju vara därför det känns värst. Inte att det är blött i sig? Som jag redan skrivit så kommer alla dina ljusgråa fogar vara mörkgråa ändå efter normal användning.
Enda sättet att slippa det är ju att foga om med jämna mellanrum.
Det är fult ja, och det är inte normalt att det ser ut sådär efter att man använts duschen en gång. Det borde torka upp efter några dagar iaf och inte bli missfärgat direkt. Jag undra om någon vet anledningen till detta. Du säger slitage och smuts, men så är inte fallet tyvärr.
 
Jag har inte sagt att det som orsakar det där är smuts..... Det är väl fukt ändå på nåt vis men jag vet samtidigt inte hur du ska kunna lösa det andra även om du nu skulle kunna få det torrt och då få jämngråa fogar att titta på. Användandet över tid kommer liksom göra att dina fina fogar blir allt annat än gråa ändå. Enda sättet att slippa det är ju att inte använda duschen alls eller så foga om allt på golvet ett par gånger om året.
 
Hej! Fick det här någon lösning? Vi har liknande problem i vårt nya badrum.
 
J Jakke716 skrev:
Hej! Fick det här någon lösning? Vi har liknande problem i vårt nya badrum.
Nej dessvärre inte. Får bara leva med att det är missfärgat och att min ocd mår dåligt:)
 
A Ackefraneta skrev:
Hej,

Verkar som att fogen runt golvbrunn och fläckvis i hela badrummet inte vill torka mellan duscharna. Badrummet är helt nygjort för några månader sedan. Golvvärme finns och bra ventilation. Har väntat upp till 3 dygn mellan duschar men det ser likadant ut. Haft plattsättare här som skrapat bort och lagt om fogen utan resultat. Någon som vet vad det kan bero på? Ser inte så vackert ut tycker jag.[/QUOTE


Hej vi har samma problem.Badrummet gjordes för 1 år sedan. Har ni fått veta vad som har hänt?
 
Tyvärr inte kommit fram till vad problemet är. Får nog bara leva med det och välja en mörkare fog i framtiden. Stör mig fortfarande på det och att man inte kan komma fram till vad som orsakar det haha.
 
  • Gilla
Alexander123
  • Laddar…
troligtvis mycket vatten stående under golvklinker
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
G gaia skrev:
troligtvis mycket vatten stående under golvklinker
Ok. Men det torkar ur till slut då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.